mistercartman Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei, Har akkurat fått oppgradert linjen fra 1,5mbit til "free" (6mbit +). Når jeg kjører tptest med kabel koblet til router får jeg ca 6,5mbit linje. Men når jeg kjører gjennom router over wlan, eller gjennom et wlan aksesspunkt (har testet to forskjellige løsninger for å se om det var dårlig router som gav den lave hastigheten) får jeg bare ca 2,3-2,4mbit. Jeg kjører enkleste wep-krypteringen (64bit og 10 hex). Skal man virkelig miste så mye av linjehastigheten når man kjører over wlan? Har jo nå testet en middelmådig Philips router, og et meget bra D-link aksesspunkt med samme resultat. Tips mottas med glede! Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Tja, du har på kryptering? Eneste svaret jeg kan gi pga lite informasjon. Du har ikke oppgitt hastighet på routerne, eller hvilke de er. Du forteller heller ikke hva slags trådløst nettverkskort maskinen din har. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Hei, Jeg har en D-Link DWL 2100 access point. En D-Link GWL122 usb wlan-adapter, og i Dell`en er det innebygget 54mbit Dell Truemobile 1300 kort. Men når jeg har 54mbit tilgjengelig, burde jeg ikke da fått litt mer enn 2-2,5mbit linje av de 7,5 som leveres? Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Nå har jeg testet uten WEP, og heller kjørt mac-filter, og jeg får samme begredelige hastigheten over wlan. Skal teste oppgradering av firmware også, men såvidt jeg vet skal vel D-Link awl 2100 være et bra ap? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvis det ikke er dårlig signal så skal 11G ofte gi 10-15Mbit og 11b 2-4Mbit. Det er jevnlig tråder på forumet som klager på at 11g bare gir 2-3Mbit. Jeg tror at det er 11b som faktisk er i bruk i disse tilfellene. Man bør hvertfall dobbelsjekke at innstillingene er korrekt både i router og trådløs PC. I tillegg kan det være lurt å laste ned siste firmware/software til enhetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå