Gå til innhold

red-bull ulovlig i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok ulovlig bare fordi det er "kult" å drikke Redbull. Det er mye mer attraktivt for yngre å drikke det fordi det er kult= gale ungdommer

6449260[/snapback]

Tror jeg og. Tror en del av de som drikker hyper seg mer opp og tror de faktisk blir mer hyper enn det drikken gjør de.

Jeg forandrer egentlig ikke humør eller oppførsel når jeg drikker det, blir bare mer våken. Elsker det på lan :love:

Lenke til kommentar
Det er ulovlig grunnet at det inneholder 1000mg taurin og 600mg glucuronolacton.

Taurin: Et stoff som enda ikke er fullt kartlagt, noen egenskaper er følgende: økt blodtrykk, hemming av neurotransmittere og vekttap.

Glucuronolacton: Et stoff som øker hukommelsen og konsentrasjonen. I tillegg fungerer det som et anti-depresivt middel.

6448582[/snapback]

Virket jo som at Glucuronolacton var positivt. Hvorfor skulle det gjøre redbull ulovlig?

Lenke til kommentar
Det er ulovlig grunnet at det inneholder 1000mg taurin og 600mg glucuronolacton.

Taurin: Et stoff som enda ikke er fullt kartlagt, noen egenskaper er følgende: økt blodtrykk, hemming av neurotransmittere og vekttap.

Glucuronolacton: Et stoff som øker hukommelsen og konsentrasjonen. I tillegg fungerer det som et anti-depresivt middel.

6448582[/snapback]

Vekttap, økning av hukommelsen og konsentrasjonen.

Jeg ser ikke ulempene.

6449100[/snapback]

Fordi det kanskje er litt store doser å få i seg? Selv vann er farlig om man tar en overdose (jada jada, ekstremt mye vann, men dere tar poenget. :p).

Personlig kjenner jeg liten forskjell på red bull og andre drikker.

Har forresten alltid trodd det var koffeinen det var snakk om, og at koffeinen sammen med vodka ble falifali. Meeeeeen. Da ville jo antall dødsfall etter blanding av 96% og kaffe vært høyere.

6450378[/snapback]

hjemme brent og kaffi hehe. du tenker på karsk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Det er nok ulovlig bare fordi det er "kult" å drikke Redbull. Det er mye mer attraktivt for yngre å drikke det fordi det er kult= gale ungdommer

6449260[/snapback]

hahahaha? du tror virkelig ikke på det du skriver der håper jeg?

Lenke til kommentar

6448582[/snapback]

Vekttap, økning av hukommelsen og konsentrasjonen.

Jeg ser ikke ulempene.

6449100[/snapback]

Reagerte på det eg og.

Hvor er ulempene... :p

EDIT:skulle hatt red bull skal opp kl6.30 i mårå,og er virkeligt sløv nå...

Vell vell,eg går og legger meg,god natt folkens. :w00t:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

6449260[/snapback]

Eller på grunn av nivåene med taurin og glucuronolacton...

6449959[/snapback]

Neinei. Du må jo skjønne det at i helsemyndighetenes offisielle begrunnelse står det at "Red Bull er herved bannet fra Norge fordi noen ungdommer synes det er QLT". Sier seg selv det...

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...