Gå til innhold

VIA 4 in 1 drivere

atticus

Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt nå og skjønt at dette kanskje er litt viktig å installere..

Asus Geforce 4 TI4600 kjøpte jeg BULK og har bare lagt in DetonatorXP driverene.

Hva menes med VIA 4 in 1 driverne ? og hvor kan jeg få tak i det ?

Takker og håper på et kjapt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet fra http://www.viaarena.com

VIA 4 In 1 driver includes four system drivers to improve the performance and maintain the stability of systems using VIA chipsets. These four drivers are: VIA Registry (INF) Driver, VIA AGP VxD driver, VIA ATAPI Vendor Support Driver and VIA PCI IRQ Miniport Driver.

Skal altså bedre ytelsen, fikse feil og øke stabilitet osv. "Drivere til chipset, a la drivere til skjermkort altså". 4in1 skal kun brukes på HK med VIA chipset.

Lenke til kommentar

atticus, du kan oppleve ganske bra ytelsesforbedring på ditt kort dersom du innstallerer de siste "Intel Inf Chipset" driverene og de siste "Intel Application Accelerator" driverene. Du finner den siste versjonen på denne linken

På dette området er VIA bedre enn Intel :smile: de leverer ivertfall alle drivenene sine i en pakke "VIA 4in1". Noe Intel burde tenke på kanskje.

Lenke til kommentar

I manualen til mitt AOpen HK (3 år gammelt), med VIA chipset står det;

" If you are using Windows 98 Second Edition or Windows 2000 (og da må vi vel ta med ME og XP også), you do not need to install the 4-in-1 driver as the IRQ Routing Driver and the ACPI Registry are already incorporated into the operating system. Users with Windows 98 SE may update the IDE Busmaster and AGP drivers by installing them individually. "

Litt forvirrende, en hører ofte at en bare MÅ ha 4-1, også står det her at man egentlig ikke behøver hele pakka.

Er det noen av dere som ofte måler ytelsen på PC'n som har testet med og uten 4 in 1, og som kan si om det er noen forskjell?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-15 23:00, skrev Hotbox:

I manualen til mitt AOpen HK (3 år gammelt), med VIA chipset står det;

" If you are using Windows 98 Second Edition or Windows 2000 (og da må vi vel ta med ME og XP også), you do not need to install the 4-in-1 driver as the IRQ Routing Driver and the ACPI Registry are already incorporated into the operating system. Users with Windows 98 SE may update the IDE Busmaster and AGP drivers by installing them individually. "

Litt forvirrende, en hører ofte at en bare MÅ ha 4-1, også står det her at man egentlig ikke behøver hele pakka.

Er det noen av dere som ofte måler ytelsen på PC'n som har testet med og uten 4 in 1, og som kan si om det er noen forskjell?

Man er ikke absolutt nødt til å installere 4in1 når det er installert fra før. Men slik er det med skjermkortdrivere også, man er ikke nødt til å installere de siste nye, selv om disse kan forbedre og fikse ytelse. Win XP har også 4in1 fra før, men det er kommet en del fikser i senere lanseringer fra VIA. Ytelsesmessig er det vel kanskje ikke så mye å hente skulle jeg tro, har sett noen sammenligninger men husker ikke i farten hvor.

Fra http://www.viaarena.com:

The 4in1 drivers automatically detect your operating system and will install only what is necessary.

Så i utgangspunktet oppdateres kun det som er nytt skulle jeg tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...