Skagen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Ah. Vel, koffein i Cola er jo nesten en myte vil jeg tro, hvertfall om man skal sammenligne det med kaffe ja. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Ah. Vel, koffein i Cola er jo nesten en myte vil jeg tro, hvertfall om man skal sammenligne det med kaffe ja. 6449111[/snapback] Hadde trådstarter derimot drukker Coca-Cola før 1991, hadde han fått i seg en smule kokain. Ikke nok til å gjøre deg kvikk og oppspilt, men definitivt nok til å gjøre deg Cola-tørst, hehe. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Ah. Vel, koffein i Cola er jo nesten en myte vil jeg tro, hvertfall om man skal sammenligne det med kaffe ja. 6449111[/snapback] Hadde trådstarter derimot drukker Coca-Cola før 1991, hadde han fått i seg en smule kokain. Ikke nok til å gjøre deg kvikk og oppspilt, men definitivt nok til å gjøre deg Cola-tørst, hehe. 6449150[/snapback] Coca Cola company ble dømt til å fjerne kokainen fra Colaen i 1913, så dem har nok ikke hatt noe i colaen etter det Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Til trådstarter: Om du har så lyst til å lære deg å like kaffe, start først med litt sukker og oboy og hva du måtte finne på å ha oppi. Så drar du ut på en fisketur ved et stille vann, og nyter en kopp barsk turkaffe i sola. Voila, du liker kaffe Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Man skal da ikke drive å blande ut kaffen med alt mulig fjas. Da er det ikke kaffe. Dobbelt filter og dobbelt mengde kaffe FOR THE WIN! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Er det sånn kruttkaffe dere piloter drikker ombord i flyet altså? Kaffe må ikke være for sterk synes jeg. Faktisk, når jeg skal trakte kaffe så har jeg i litt mindre kaffepulver enn hva jeg tror er "korrekt" mengde. Eller blir kaffen bestandig litt for sterk. Kaffe er trossalt noe man skal nyte, ikke ruse seg på. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Kjøp Caramel Mocchiato på Starbucks Endret 7. juli 2006 av Clerion Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Er det sånn kruttkaffe dere piloter drikker ombord i flyet altså? Kaffe må ikke være for sterk synes jeg. Faktisk, når jeg skal trakte kaffe så har jeg i litt mindre kaffepulver enn hva jeg tror er "korrekt" mengde. Eller blir kaffen bestandig litt for sterk. Kaffe er trossalt noe man skal nyte, ikke ruse seg på. 6451147[/snapback] Mine damer og herrer, det er kapteinen... velkommen om bord i denne Cessna 172 og North American flyving... vent litt. Noe som skurrer? Fader, vi må gå oss galley i 172ene (Men at det går en ikke helt ubetydelig mengde koffein når man a) skal lese teori til 15 eksamener eller b) skal fly cross country klokka 0700, skal du ikke se bort fra. Men pokker...står noe i Human Performance & Limitations boka om maks. anbefalt koffeininntak daglig.) Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 kaffe er som alkohol det er et rusmiddel, det smaker jævlig og er gift. det er bare massesuggesjonen rundt det som er lett påvirkelig, vanedannede og gir et stimuli. ingen som syntes vodka smakte godt første gang. sånn er det mye med kaffe og brennevin så det gjelder å finne det som smaker minst vondt. egentlig kan du si grønnsaker er heller ikke så jævlig godt. anbefaler tea, da snakker jeg ikke om lipton og twinings, roibos, tørkede bær etc, krydder tea. kaffe blir best av å trakte fort og lite kaffe omgangen, minst mulig syre er cluet. Er vel kansje syren i kaffen som er det verste og bør være minst av. kaffen bør i tilleg være brent for å gi en kraftig smak som minner om kaffe. den blaute lyse smaken er ikke kaffe. det er skvipp. I tillegg så smaker filter kaffe sikkert litt papir også. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvis du blander kaffen med litt fløte og sukker blir det godt. Den smaken jeg liker best Lenke til kommentar
araziel Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ikke bland med masse dritt, ekte menn drikker ikke cappucino/latte Lag heller litt svak kaffe til å begynne med. Anbefaler deg å teste den du kverner selv hvis du vil ha skikkelig nammelig kvalitet. Prøv monsooned malabar hvis du får tak i, veldig rund smak og nokså lettdrikkelig. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ikke bland med masse dritt, ekte menn drikker ikke cappucino/latte Lag heller litt svak kaffe til å begynne med. Anbefaler deg å teste den du kverner selv hvis du vil ha skikkelig nammelig kvalitet. Prøv monsooned malabar hvis du får tak i, veldig rund smak og nokså lettdrikkelig. 6490628[/snapback] Har drukket kaffe i to år snart og har enda tilgode å smake noe som er mer jævlig en utvannet kaffe Blandet kaffe er godt når man skal kose seg, skal man derimot holde seg våken er det kun svart som duger Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 kaffe er som alkohol det er et rusmiddel, det smaker jævlig og er gift. det er bare massesuggesjonen rundt det som er lett påvirkelig, vanedannede og gir et stimuli. 6490290[/snapback] Åja. Da så. Takk for velbegrunnet fakta, det er alltid velkommet Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) øl smaker dritt, kaffe smaker dritt, skalldyr smaker dritt... ikke røyer jeg, ikke snuser jeg, ikke sniffer jeg... har aldri likt det og slik kommer det mest sannsynlig å fortsette... hvorfor i helvete skal man tvinge i seg noe man ikke liker? alle kan ikke være like... gi meg sprit! gi meg iste! gi meg kjøtt! Endret 14. juli 2006 av Alieu Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Emnetittelen er dårlig formulert, vennligst endre til "kaffe - hvordan ikke like?" Prøv kaffe latte hvis du ikke liker helt ordinær kaffe. Smaker veldig godt. Helst drikker jeg den svart.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Likte heller ikke kaffe når jeg var 15 år, men nå kan jeg ikke være den foruten. Jeg er veldig glad i italienskbrent espresso, ellers har jeg lagt vekk latten/cappuchinoen fordi jeg rett og slett blir feit av den typen kaffe. Derfor nyter jeg den stort sett svart i en eller annen variant. Hvordan lære seg å like kaffe? Finnes ingen fasitsvar, men gå på kaffebar å få dem til å lage en god iskaffe, gjerne med dobbel espresso og masse rørsukker i, namm! Eller få deg en jobb hvor du begynner klokka 0600 om morran, da blir gjerne kaffen en nødvendighet.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 kom deg til HVUV, Værnes(militæret), der er kaffe stort sett den eneste varme drikken du får når du er ute, godt er det ikke i starten, men varmen gjør at det er verdt det, etterhvert tar du deg kaffe oftere, også til måltidene var slik jeg lærte å like kaffe... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Svart som faen, uten sukker, fløte og andre tilsetningsstoffer som homofiserer kaffen min. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Svart som faen, uten sukker, fløte og andre tilsetningsstoffer som homofiserer kaffen min. 6492349[/snapback] Yarr! Er rimelig enig i det der ja. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Gjerne med en blodtrukken dolk i, som en provisorisk paraply. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå