Gå til innhold

Kaffe - hvordan like?

Anbefalte innlegg

Jeg drikker veldig mye cola for tiden, og jeg har veldig lyst til å drikke kaffe (mindre sukkerintak). Nå prøver jeg litt med cappuchino (vet ikke hvordan det er skrevet), men det smaker rett og slett stygt. Jeg er 15 år, kanskje det har noe med saken å gjøre.

Så hvordan lærte dere å drikke kaffe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker ikkje kaffi og har aldri sett behovet for å "lære" meg å like det. Bytt ut Colaen med vatn, gjerne frå flaske om springvatnet ditt ikkje er så godt.

6448023[/snapback]

Jeg kan ikke drikke vann, trenger koffein.

Jeg skal prøve å presse i meg kaffe da.

Lenke til kommentar
Liker ikkje kaffi og har aldri sett behovet for å "lære" meg å like det. Bytt ut Colaen med vatn, gjerne frå flaske om springvatnet ditt ikkje er så godt.

6448023[/snapback]

Jeg kan ikke drikke vann, trenger koffein.

Jeg skal prøve å presse i meg kaffe da.

6448053[/snapback]

strengt tatt, så må du ikke ha koffein... :ermm:

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ikke så mye koffein i cola. 3 flasker tilsvarer omtrent en kaffekopp, spørs litt på typen kaffe selvsagt. Kan du forklare hvorfor du trenger koffein? Kanskje du rett og slett burde prøve å sove mer.

Lenke til kommentar

Før likte jeg ikke kaffe. Nå synes jeg det er veldig godt.

I starten likte jeg ikke øl. Nå klarer jeg sjeldent å tenke på noe annet som er diggere å drikke.

Jeg likte ikke vin sist jeg prøvde det. Jeg er sikker på at jeg snart vil lære meg å like det hvis jeg drikker det en stund fremover.

Altså: Alt er en vanesak.

Lenke til kommentar

Hvis du på død og liv skal tvinge deg til å like kaffe, så er det bare å begynne eksperimenteringen :) Prøv forskjellige kaffetyper, ha i litt sukker, melk, fløte eller smaksekstrakt med forskjellige smaker (sjokolade, whisky, Irish Cream, hasselnøtt, karamell osv). Ta deg en tur innom en kaffebar eller et annet sted som selger utstyr til kaffe - der finner du alt av smaker som demper kaffesmaken. Google er også bestekompisen din når det kommer til oppskrifter :)

Lenke til kommentar

Når jeg var liten så smakte jeg kaffe..synes det var ekkelt..men en annen gang da jeg var liten så skulle jeg smake kaffe som min far hadde laget til seg..Den var veldig god faktisk...Han hadde sukker i..var sånn jeg begynte å like kaffe .hehe

Lenke til kommentar

start med is-kaffi en god start. men det er veldig sant at kaffi er ekkelt men det er en sak som varer i kansje si 2-3 måneder vist du har en kopp om morraen.

akkurat som med øl drikk bare øl på dine neste fester og jeg skal love deg at innen neste sommer så vil du ta deg en iskald sommerpils på en varm dag og tenke at dette er livet

Lenke til kommentar

feil røyk og snus = for kosens skyld. hvem tøffer man seg for når man tar en røyk foran skjermen hjemme?

Kaffe = det er så innavla (var føst brukt som lege middel, senere brukt som et midde til å våkne bli våken av)

Øl = noen liker det fra starten av noen ikke. øl er nå i vårt moderne samfunn en billig måte å bli full på og mange begynner der mens resten nyter den.

Lenke til kommentar

Da jeg var 18 bestemte jeg meg for å kutte ut brusen jeg også, og drikke kaffe istedet.

Nå er jeg 22 og drikker en kopp kaffe om enten morgenen eller til lunch istedet for en halvliter/liter cola iløpete av dagen. Har også fått skryt av tannlegen da jeg var i militæret for gode tenner.

Hvertfall, kaffe til å begynne med smaker DRITT!

De første gangene jeg drakk kaffe, klarte jeg ikke å unnlate grimaser og sånt. Det var rett og slett stygt. Men etterhvert gikk det bedre, og så begynte jeg å drikke kaffe etter lunch da jeg gikk i tredjeklassen på vidregående.

Mot slutten av året måtte jeg ha kaffe etter lunch, ellers ble luchen "ukomplett".

Etterhvert blir kaffe nesten slik som med røyk. Du får et slags sug etter det, samtidig du får en spesiel aroma i munnen som forsterker lysten. Når du da endelig får drikke en kopp kaffe blir aromaen og smaken rett og slett bare helt himmelsk. :love:

Og det fine er at dette kun skjer etter frokost (hvertfall i mitt tilfelle), så jeg slipper å gå rundt og være kaffesugen hele tiden.

Nå begynner du vel på vidregående snart? På de fleste vidregående skoler selger de kaffe i kantina. Da blir det mye lettere å bytte ut cola'en mot kaffe når det er mye enklere tilgjengelig.

Fordelene med kaffe er jo ikke bare mindre sukkerinntak, men du ødelegger ikke tennene dine. Kaffe gir noe gulere tenner, men etser de ikke til forråttelse slik som Cola a.k.a syre gjør.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Støtter heller de som sier bytt ut cola med vann eller noe annet sunnnere. Koffeininnholdet i Cola er svært lite i forhold til vanlig kaffe. Dersom du føler et sug mot Cola så er det neppe koffeinen som gjør det, men derimot alt sukkeret/søtningsmiddelet.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt man er Cokacoliker p.g.a eventuelle koffeinmengder Cola måtte inneholde. Istedet tenkte jeg heller å svare på akkurat det trådstarter lurer på; Hvordan like kaffe.

6448862[/snapback]

Nei det var til trådstarter som sa at han "trengte koffein", noe som høres ganske snodig ut dersom det kun har gått i Cola tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...