Gå til innhold

Ustabil harddisk eller windowsfeil ?


Anbefalte innlegg

har et lite problem med systemet mitt...det kommer blåskjerm minst tre ganger om dagen og det er irriterende og det er forskjellige grunner for blåskjerm hver gang...for eks. bad pool header,feil med drivere osv...det er en ganske lang liste...uansett,jeg lurer på om disken begynner å ta farvel eller om OS'et er ustabilt selv om jeg har hatt problemet på to forskjellige XP versjoner...

Endret av lizardking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har et lite problem med systemet mitt...det kommer blåskjerm minst tre ganger om dagen og det er irriterende og det er forskjellige grunner for blåskjerm hver gang...for eks. bad pool header,feil med drivere osv...det er en ganske lang liste...uansett,jeg lurer på om disken begynner å ta farvel eller om OS'et er ustabilt selv om jeg har hatt problemet på to forskjellige XP versjoner...

6447793[/snapback]

 

 

 

Kjør en HDD-test med ultimate bootdisk, du finner den på google... ;)

Kan også være herpet windows..

Lenke til kommentar

hvordan skal jeg beskrive det bedre?jeg har begynt å få blåskjerm på XP flere ganger hver dag...det er bare nylig at det har begynt å skje...tenkte først det bare var noen drivere eller windows som var feil-installert så jeg installerte windows på nytt...problemet med blåskjerm var der enda så jeg har begynt å mistenke at harddisken har begynt å ta kveld...det er der jeg tenger hjelp...om jeg skal fikse noe i OS eller om jeg må kjøpe ny harddisk...

Lenke til kommentar
...problemet med blåskjerm var der enda så jeg har begynt å mistenke at harddisken har begynt å ta kveld...det er der jeg tenger hjelp......

6447857[/snapback]

Som Jarmo allerede har nevnt, sjekk med Ultimateboot cd, evt med sjekkprogram fra leverandøren av harddisken din. Ultimateboot cd har også verktøy for sjekk av minnet.

 

Kan det være et varmeproblem?

Lenke til kommentar

fikk blåskjerm akkurat og jeg fikk feilrapport med oppstart og der stod det at det var to filer som ikke fungerer helt fint...

sysdata.xml også var det en .dmp fil,har litt lyst til å slette disse filene for å se om problemet forsvinner, men det er vel kanskje ikke helt lurt siden i sysdata stod all informasjonen om maskinen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...