lizardking Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) har et lite problem med systemet mitt...det kommer blåskjerm minst tre ganger om dagen og det er irriterende og det er forskjellige grunner for blåskjerm hver gang...for eks. bad pool header,feil med drivere osv...det er en ganske lang liste...uansett,jeg lurer på om disken begynner å ta farvel eller om OS'et er ustabilt selv om jeg har hatt problemet på to forskjellige XP versjoner... Endret 6. juli 2006 av lizardking Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 har et lite problem med systemet mitt...det kommer blåskjerm minst tre ganger om dagen og det er irriterende og det er forskjellige grunner for blåskjerm hver gang...for eks. bad pool header,feil med drivere osv...det er en ganske lang liste...uansett,jeg lurer på om disken begynner å ta farvel eller om OS'et er ustabilt selv om jeg har hatt problemet på to forskjellige XP versjoner... 6447793[/snapback] Kjør en HDD-test med ultimate bootdisk, du finner den på google... Kan også være herpet windows.. Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 hvordan skal jeg beskrive det bedre?jeg har begynt å få blåskjerm på XP flere ganger hver dag...det er bare nylig at det har begynt å skje...tenkte først det bare var noen drivere eller windows som var feil-installert så jeg installerte windows på nytt...problemet med blåskjerm var der enda så jeg har begynt å mistenke at harddisken har begynt å ta kveld...det er der jeg tenger hjelp...om jeg skal fikse noe i OS eller om jeg må kjøpe ny harddisk... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Endret topicen din litt, lettere å få hjelp da. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 ...problemet med blåskjerm var der enda så jeg har begynt å mistenke at harddisken har begynt å ta kveld...det er der jeg tenger hjelp......6447857[/snapback] Som Jarmo allerede har nevnt, sjekk med Ultimateboot cd, evt med sjekkprogram fra leverandøren av harddisken din. Ultimateboot cd har også verktøy for sjekk av minnet. Kan det være et varmeproblem? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kan det være et varmeproblem? 6448780[/snapback] Ikke noe uvanlig i disse dagene. Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Testet begge harddiskene med WD diagnostics og det var ingen feil på noen...men hvis det er windows så er det egentlig litt rart siden det er to forskjellige versjoner... Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Sjekk med Memtest86 også. Høres ut som om du like gjernekan ha problemer med RAM. Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Navn og modell på PSU ? 6450099[/snapback] http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317272 prøvde med memtest og det var 46 errors etter at jeg testet 100%,så jeg vil nok tro at det er minnet som er herpet Endret 7. juli 2006 av lizardking Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 fikk blåskjerm akkurat og jeg fikk feilrapport med oppstart og der stod det at det var to filer som ikke fungerer helt fint... sysdata.xml også var det en .dmp fil,har litt lyst til å slette disse filene for å se om problemet forsvinner, men det er vel kanskje ikke helt lurt siden i sysdata stod all informasjonen om maskinen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå