Gå til innhold

Hvordan fjerne operatørlås på SE K700i og K750i?

Anbefalte innlegg

Hallais...

Lurer på om det finnes en gratis metode å fjerne operatørlås på??

Fant denne siden, men det er KUN for nokia, og jeg har 2 Sony Ericson'er... (k700i og k750i, hvis det har noen betydning)

K700i har jeg hatt 1 år, så regner med jeg kan ringe netcom og få koden gratis? Men k750i fikk jeg i dag, og gidder ikke å vente 12mnder på å fjerne den.. Drar muligens til Australia om et halvt år, og hadde vært greit å hatt med mobilen.. For der er det bais dyrt for mobiler =)

På forhånd takk =)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sony ericsson kan ikke åpnes med kode, da trenger du kabel

6447775[/snapback]

Såpass... For no dritt... Så hvis jeg bruker unlock.no og betaler 200 spenn, får jeg en kabel i posten da ell?

Enn med min k700i da? Hvor bindingstiden er over osv?

Lenke til kommentar

6447775[/snapback]

Såpass... For no dritt... Så hvis jeg bruker unlock.no og betaler 200 spenn, får jeg en kabel i posten da ell?

6447829[/snapback]

hvis unlock.no sier dem kan åpne sony ericsson må du nok reise til et eller annet sted, så åpner de den for deg der.

Når bindingstiden er over skal den vel åpnes automatisk? eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar

6447775[/snapback]

6447829[/snapback]

hvis unlock.no sier dem kan åpne sony ericsson må du nok reise til et eller annet sted, så åpner de den for deg der.

Når bindingstiden er over skal den vel åpnes automatisk? eller tar jeg feil nå?

6447940[/snapback]

Reise et eller annet sted? :s For et slit...

Ikke mye åpen den her nei.. Så aner ikke jeg nei... Tenkte å sende filene fra k700i til k750i, men var operatør lås på den enda, så må få tak i en komp. med netcom...

Lenke til kommentar
Du må sende telefonen inn til unlock for at de skal åpne den.

Når bindingstiden er over så kontakter du din operatør og ber om kode.

Det siste skjønte jeg ikke helt. Få tak i en komp. med netcom? Hva?

6448349[/snapback]

Okk.. Men trenger ikke SE en kabel da? Eller bare før bindingstida d??

En komp. - kompis ;)

Lenke til kommentar
Etter 12 mnd. får du låsekoden gratis av operatøren. Vet ikke hvordan det er med de andre operatørene, men både Netcom og Telenor har disse på nettsidene sine.

Låsekoder: Netcom, Telenor

6448796[/snapback]

Okk, tusen takk..

Vi finner ingen låskode til oppgitt IMEInummer. Sjekk om telefonen er ute av bindingstid (12 mnd fra kjøpstidspunktet) eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til NetCom som operatør, kontakt Deltaservice på tlf 982 22 090

Må vel ringe da.. Måtte seff være noe tull :p

EDIT: Seff no tull med hustelefonen.. Kan jeg gå innom en telefonsjappe?

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Når den gjelder den K700i, så stikk til Telebutikken og lås den opp der, så lenge du har NetCom. Ellers, så tror jeg nesten du bare må vente med den andre.

6449215[/snapback]

Okk.. Skal de ha spenn da? For i såfall driter jeg i det, og bare låner et netcom-simkort av en kompis..

Lenke til kommentar
Etter 12 mnd. får du låsekoden gratis av operatøren. Vet ikke hvordan det er med de andre operatørene, men både Netcom og Telenor har disse på nettsidene sine.

Låsekoder: Netcom, Telenor

6448796[/snapback]

Okk, tusen takk..

Vi finner ingen låskode til oppgitt IMEInummer. Sjekk om telefonen er ute av bindingstid (12 mnd fra kjøpstidspunktet) eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til NetCom som operatør, kontakt Deltaservice på tlf 982 22 090

Må vel ringe da.. Måtte seff være noe tull :p

EDIT: Seff no tull med hustelefonen.. Kan jeg gå innom en telefonsjappe?

6449119[/snapback]

Hvorfor ikke bare skrive imei-nummeret på NetComs sin opplåsningsside og få koden tilsendt? Hvis det ikke går kan du jo bare ringe NetCom å gi dem imei-nummeret ditt, så får du koden. Det er gjort på under 5 minutter.. Men det forutsetter så klart at du har hatt telefonen i 12måneder. Når det gjelder den K750i telefonen din så kan du sende den inn til unlock.no. Det koster deg 50kr så vidt jeg veit.. Det står mer om unlock.no et annet sted her i forumet.

De har god kundebehandling og rask leveringstid.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare skrive imei-nummeret på NetComs sin opplåsningsside og få koden tilsendt? Hvis det ikke går kan du jo bare ringe NetCom å gi dem imei-nummeret ditt, så får du koden. Det er gjort på under 5 minutter..  Men det forutsetter så klart at du har hatt telefonen i 12måneder. Når det gjelder den K750i telefonen din så kan du sende den inn til unlock.no. Det koster deg 50kr så vidt jeg veit.. Det står mer om unlock.no et annet sted her i forumet.

De har god kundebehandling og rask leveringstid.

6451560[/snapback]

Prøvde innpå netcom sin side, funket ikke.. Får ikke til å ringe de, fordi hustelefonen er nede (venter på IP-telefon).

Unlock.no skal ha 199 for k750i står d... Men er jo verdt d hvis jeg skal til Australia..

Takker for alle tilbakemeldinger ;)

Lenke til kommentar

:p

Prøvde innpå netcom sin side, funket ikke.. Får ikke til å ringe de, fordi hustelefonen er nede (venter på IP-telefon).

Unlock.no skal ha 199 for k750i står d... Men er jo verdt d hvis jeg skal til Australia..

6453111[/snapback]

Du har vel en mobil du kan ringe med? Eller du kjenner vel noen med hustelefon? Burde jo ikke være så vanskelig..

Lenke til kommentar
:p

6453111[/snapback]

Du har vel en mobil du kan ringe med? Eller du kjenner vel noen med hustelefon? Burde jo ikke være så vanskelig..

6454028[/snapback]

For mye pes... :p Venter bare på IP-telefonen, e'kke no stress.. =)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

6447775[/snapback]

Det er bare tull! Jeg har Sony Ericsson K500i, og fant en guide på nettet hvor det stod åssen jeg kunne låse opp telefonen ved hjelp av IMEI-koden. Jeg trykte en eller annen kombinasjon, også kom det opp: "Tast inn IMEI". Så gjorde jeg det, og vips! Operatørlåsen var borte. Men dessverre husker jeg ikke hvilken kombinasjon man måtte taste, så hvis noen vet det, pliis si fra? tongue.gif

Lenke til kommentar
Det er bare tull! Jeg har Sony Ericsson K500i, og fant en guide på nettet hvor det stod åssen jeg kunne låse opp telefonen ved hjelp av IMEI-koden. Jeg trykte en eller annen kombinasjon, også kom det opp: "Tast inn IMEI". Så gjorde jeg det, og vips! Operatørlåsen var borte. Men dessverre husker jeg ikke hvilken kombinasjon man måtte taste, så hvis noen vet det, pliis si fra? tongue.gif

8082130[/snapback]

Det var da litt av et bump
SonyEricsson K500i Remote Unlock Codes

Unfortunately The SonyEricsson K500i phone is not currently compatible with remote unlock codes.

Kilde: http://www.foneszone.co.uk/unlock/how_to/S...csson/K500i.php

Men send meg gjerne link til den guiden på PM hvis du skal ha meg overbevist, fordet om du likevel kan slite med det :p

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

K750I kan løses opp uten problemer uten å bruke kabel, så lenge du har koden du trenger.

for å gjøre det, må du gjøre følgende:

1. trykk til ventre på joysticken 1 gang

2. trykk 2 ganger på *-tasten

3. trykk til ventre på joysticken 1 gang til.

4. velg den med låst hengelås på, og tast inn opplåsnings koden.

ps. taster du feil kode 3 ganger må telefonen sendes inn for å bli låst opp, så vær sikker på at du har riktig kode, og taster riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...