Gozarpz Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Har kjøpt en 8dbi omniantenne for wlan, og montert den på loftsverandaen, på en av rekkverksplankene. Antennen er festet nederst på planken, slik at den ikke stikker opp over rekkverket. Ca 3m inn, bak rekkverket og litt ned har vi en laptop. Den får et signal som er "Veldig lavt". Samme får jeg med min laptop på rommet mitt som er i etasjen rett under den andre laptopen. Svekkes signalet SÅ mye pga den planken og en vegg? Hadde ikke slike problemer med den orginale antennen, vi fikk jo inn gjennom vegger og tak da. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Har kjøpt en 8dbi omniantenne for wlan, og montert den på loftsverandaen, på en av rekkverksplankene. Antennen er festet nederst på planken, slik at den ikke stikker opp over rekkverket. Ca 3m inn, bak rekkverket og litt ned har vi en laptop. Den får et signal som er "Veldig lavt". Samme får jeg med min laptop på rommet mitt som er i etasjen rett under den andre laptopen. Svekkes signalet SÅ mye pga den planken og en vegg? Hadde ikke slike problemer med den orginale antennen, vi fikk jo inn gjennom vegger og tak da. 6447763[/snapback] Du burde fått et fått resultat og god signalstyrke. Prøv med nyeste drivere. Jeg har selv trådløst nettverk gjennom 2 etasjer. Fungerer utmerket! Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, samme her. Min trådløse router står i kjelleren, kan fint være helt på andre siden av huset med mange vegger i mellom, samt en etasje! For godt signal ute også, kan sitte oppe ved garasjen(50meter fra husveggen) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 På 3 meters hold burde man få inn nesten uansett, men prøv å flytt laptopen noen cm fram og tilbake. En omniantenne med 8dB gain sender ut en ganske smal vertikal stråle, slik at en mottaker som er plassert lavere eller høyere vil få mye svakere signal enn i samme planet som antennen. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Ja kanskje det ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå