Gå til innhold

Club3D Geforce 7900 GT og TV-Out

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg ny maskin for en stund siden med et Club3D Geforce 7900 GT skjermkort. Skulle forsøke å koble opp denne med tven min som er en Viewsonic 30" LCD TV. Brukte s-videokabel, men bilde ble helt grusomt. Det var helt rødt. Sjekket kabler, kunne ikke finne noen feil. Hva kan grunnen til dette være? Og hvordan løser man dette? Kabelen ble brukt på min forrige tv, så det skal ikke være noe galt med denne.

Hvis jeg må bytte kabel; burde jeg velge DVI eller en vanlig VGA monitorkabel? Den må være på bortimot ti meter.... Helst billigst mulig.

Håper på rask og god hjelp. På forhånd takk for hjelpen.

Mvh

Tommyt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

]

Så lang kabel med analogt signal kan bli veldig dårlig. Men DVI er dyrt, men isåfall verdt det.

Hilsen,

efikkan.

6447936[/snapback]

Da går jeg for en DVI-kabel. Har imidlertid lest at denne ikke burde at den maksimale avstanden på en DVI-kabel ikke bør overstige 10 meter, i praksis bør den være mindre enn dette også. Stemmer dette? Finnes 8 meters kabler? Det vil nemlig være perfekt avstand fra PCen til tven. Vil det bli kvalitetstap hvis man bruker en 5 meter og en 3 meter? Eller vil det bare gjøre at det kan bli signalsvik også under 10 meter?

Digital DUAL M/M 5 meter

Digital DUAL M/F 3 meter

skru fast adapteren skikkelig. Bildet mitt blir gult, og rødt og lilla når jeg ikke skrur fast adapterpluggen.

6448111[/snapback]

Skal prøve dette først. Sitter imidlertid hos svigermor i ei lita bygd på vestlandet. Tilbake til "gamlelandet" på mandag.

Takk for hjelpen så langt.

Mvh

Tommyt

Endret av tommyt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...