AlecTBM Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg lurer på om noen vet hvordan man farger alt i avkrysnings bokser og radioknapper. Jeg lurer også på hvordan man fargelegger den dra linja i store tekstbokser og droppdown elementer. Seff med css da Takker for alle svar det altvitende folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) #1: avkrysningsboks: <input type="checkbox" name="etnavn" value="enverdi"> radio-knapp : <input type="radio" name="etnavn" value="enverdi"> #2: skjønner ikkje helt hvilken "dra-linje" du mener... hvis det e border-linjen vil det vel bli sånn: css .texarea { border-style: (solid); border-color:<din farge>#FFFFFF; } .dropdown { border-style: (solid); border-color:<din farge>#FFFFFF; } html <select class="dropdown" name="minselect"> <option value="">noe her</option> <option value="">noe her</option> </select> <textarea name="mitttextarea" class="textarea" cols="30" rows="5"> Her kan vi skrive masse tekst tilsvarende "value="" </textarea> håper det er noe lunde svar.. men eg e ikkje heeelt sikker på svar #2... Endret 7. juli 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 #1: avkrysningsboks: <input type="checkbox" name="etnavn" value="enverdi"> radio-knapp : <input type="radio" name="etnavn" value="enverdi"> #2: skjønner ikkje helt hvilken "dra-linje" du mener... hvis det e border-linjen vil det vel bli sånn: css .texarea { border-style: (solid); border-color:<din farge>#FFFFFF; } .dropdown { border-style: (solid); border-color:<din farge>#FFFFFF; } html <select class="dropdown" name="minselect"> <option value="">noe her</option> <option value="">noe her</option> </select> <textarea name="mitttextarea" class="textarea" cols="30" rows="5"> Her kan vi skrive masse tekst tilsvarende "value="" </textarea> håper det er noe lunde svar.. men eg e ikkje heeelt sikker på svar #2... 6448573[/snapback] #1 Bare sånn å si det: Jeg kan lage sånne bokser. Men jeg lurte på hvordan man farget hele boksen eller rundingen. #2 Beklager, huska ikke hva scroll linja het før i morrest. Jeg kan style alt på dem, men ikke den der. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) #1Bare sånn å si det: Jeg kan lage sånne bokser. Men jeg lurte på hvordan man farget hele boksen eller rundingen. #2 Beklager, huska ikke hva scroll linja het før i morrest. Jeg kan style alt på dem, men ikke den der. Takker for alle svar 6449192[/snapback] vetskje om eg misforsto (igjen) no, men.. #1 .checkbox { background: #000000; color: #FFFFFF; } .radio { background: #000000; color: #FFFFFF; } #2 Grei link <STYLE TYPE="text/css"> BODY (eller f.eks .textarea e.l.) { scrollbar-base-color: orange; scrollbar-arrow-color: green; scrollbar-DarkShadow-Color: blue; } </STYLE> sånn? Endret 7. juli 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 #1 Får bare farga den kanten, ikke den hvite fargen som er i bakrunnen. background fargen er fargen rundt, så den hvelper ikke her. #2 scrollbaren funka fint Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 #1Får bare farga den kanten, ikke den hvite fargen som er i bakrunnen. background fargen er fargen rundt, så den hvelper ikke her. #2 scrollbaren funka fint 6449353[/snapback] #1 Er ikke mulig, såvidt jeg vet. #2 Husk at dette er veldig ustandard CSS. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 #1 Synd, men jaja #2 Ja vet, ska få validert den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå