perottol Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ikke akkurat så orginalt, men makro er alltid morsomt. - Nikon D50 - Makrobelg (fra seint 60-tall) - Alle innstillinger manuelle - Nikon RAW Tatt i et blomsterbed med skyggelagt jord som bakgrunn. Photoshop: - Crop - Levels (skygger og høylys) - Curves (kontrast) - Selective color (fargejusteringer) Noen som har noen meninger? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Morsom variant. Snevert fokusområde betyr ikke så mye synes jeg, fordi det fungerer på sin rare måte. Det er ytterst spartansk, nesten litt fattigslig. Det er med andre ord ikke det vanlige, dekorative makrobildet. Jeg kan desverre ikke uttale meg om tekniske kvaliteter som kontrast og tone, for den skjermen jeg bruker når jeg surfer for tiden er helt på trynet. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Fint bilde! Det du kaller en løvetannfallskjerm heter faktisk en fnokk! Et ganske så morsomt ord spør du meg Lenke til kommentar
perottol Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Heter det virkelig en fnokk? "fnokk m1 (sm o s *fnugg, påvirket av II *flokk) bot.: hår på frukten hos visse arter i kurvplantefamilien og vendelrotfamilien" Så morsomt. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 At det ser ut som en sædcelle påvei inn i et egg gjør jo saken bare enda morsommere -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå