Gå til innhold

Vivo utgang på GF 6600

Footy

Anbefalte innlegg

etter mye om og men (se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600476 ), har jeg funnet ut (tror jeg) at jeg har en VIVO utgang på kortet mitt, i stedet for en Vanlig S-Video utgang...

Så kommer spørsmålet; Hva er VIVO?

- er dette noe å beholde?

- hva brukes det til?

- er det noe nytt, eller har jeg kjøpt et gammelt kort?

Meningen da jeg kjøpte kortet var at jeg også kunne koble til TV'en via S-video, det funker jo ikke kan man si

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det fulgte ikke med. jeg ser nå derimot at den kabelen som fulgte med ikke er en vanlig s-video kabel. Den har 4 pin på den ene siden og 9 pin på den andre siden..

men jeg har lang flott dyt S-video kabel fra tv'en bort til pc'en (Tv'en er på den andre siden av rommet), og denne kabelen er 1m lang...

Kan man ikke få kjøpt en enkel liten adapter av noe slag noe sted? finner ikke no... Vil gjerna ha detta ordna fort, og ikke måtte vente med at pcutstyr.no sender en ny en.

Men når det er Vivo utgang på kortet og ikkse S-video, burde ikke det så mer spesefikt på nettsidene?

Lenke til kommentar

VIVO er vel ei forkorting for:" Video in og video out"

Som efikkan skriver blir det da en "overgangskabel" mellom skjermkortet og enhetene som kan kobles til bl.a. "supervideo" for signal til eller fra video eller "fjernsyn".

Fikk for ei stund siden lagt en VHS film inn på maskina mi og overført til DVD, brukte VIVO løsninga på mitt Gainward GT6600 for og få filmen inn, 1/2 times "skolefilm" på en bilmotor.

Hvilket skjermkort har du?, på sida til endel av de som selger skjermkort pleier det og stå om korta har "TV" ut eller VIVO løsning. Har du fått kortet som 2. mann er vel muligheten stor for at "adapterkabelen" er forsvunnet, eller om skjermkortet kommer fra "lagersalg" hos en webshop og er plukka for det meste når det kommer,kun kortet i en antistatisk pose....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...