Plecto Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Går ikke. Kan dra filmen ut dit, men når jeg maksimerer den forsvinner den fra skjerm 2 og blir maksimert på primær skjermen Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Trodde du skjønte det utifra linken, men ok.. Først må du sette opp clone mode.. Da går du inn på display på avansert.. trykker på on-knappen på det andre displayet du vil aktivere... Det kommer da automatisk opp i clone mode... Det neste du gjør er å gå inn på overlay.. trykke på theater mode options, og så velge theater mode. Da er det bare å starte filmen i et program som støtter overlay.. Windows Media player 9 som følger med i XP støtter det.. så du kan bruke det... testet med Wmp classic.. det virket ikke med engang.. så ville brukt wmp9.. Jeg testet det som jeg skrev ovenfor på min egen maskin mens jeg skrev det.. og jeg fikk det til utmerket.. så.. håper det virker nå.. Endret 31. juli 2006 av ZanZel Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Går ikke. Kan dra filmen ut dit, men når jeg maksimerer den forsvinner den fra skjerm 2 og blir maksimert på primær skjermen 6589772[/snapback] Hvilket prg? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Trodde du skjønte det utifra linken, men ok.. Først må du sette opp clone mode.. Da går du inn på display på avansert.. trykker på on-knappen på det andre displayet du vil aktivere... Det kommer da automatisk opp i clone mode... Det neste du gjør er å gå inn på overlay.. trykke på theater mode options, og så velge theater mode. Da er det bare å starte filmen i et program som støtter overlay.. Windows Media player 9 som følger med i XP støtter det.. så du kan bruke det... testet med Wmp classic.. det virket ikke med engang.. så ville brukt wmp9.. Jeg testet det som jeg skrev ovenfor på min egen maskin mens jeg skrev det.. og jeg fikk det til utmerket.. så.. Hvor finner du "overlay"? På avansert på instillinger under egenskaper for skjerm har jeg "overlegg", men er ikke noe "theater mode options der". Da går du inn på display på avansert.. trykker på on-knappen på det andre displayet du vil aktivere... Det kommer da automatisk opp i clone mode Jeg trykker på "on/off" og den ene blir satt som clone og den andre primary, men så straks jeg trykker "bruk" så blir "display 2" grå igjen og ingenting har skjedd Hvilket prg? Prøvd forskjellige. VLC, BlazeDVD, Windows Media Player.... Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvor finner du "overlay"? På avansert på instillinger under egenskaper for skjerm har jeg "overlegg", men er ikke noe "theater mode options der". Det er sikkert det samme da, det skal stå nederst på siden der..(under masse instillinger, brightness, contrast, hue, osv som også skal være grået ut.. ).. men det er grået ut om du ikke er i clone mode... Jeg trykker på "on/off" og den ene blir satt som clone og den andre primary, men så straks jeg trykker "bruk" så blir "display 2" grå igjen og ingenting har skjedd hørtes rart ut.. projektoren står på? Men du skrev jo tidligere at du hadde fått til at begge var på samtidig.. Takker og bukker nå er alt nesten i sin skjønneste orden. En siste sak jeg lurer på her. hva er det du gjør annerledes nå.. eller hva hadde du gjort da? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Nei, skjermene er i dual view. Før var skjermen helt svart, jeg fikk ikke prosjektoren til å fungere i det hele tatt, nå fungerer prosjektoren, men jeg får den hverken i clone mode eller i theatermode. Overlegg høres bra ut men her er det kun lysstyrke, kontrast osv nedover og det står "standarder" nederst (som er grå). Trykker jeg på en av disse justeringene får jeg opp meldingen "Overleggskontrollere aktiveres automatisk under avspilling av hvilken som helst videotype som støtter overleggsjustering"... Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) altså du har extendend desktop? prøv å slå av den før du skifter inne på display-tabben.. Overlegg er rett sted.. er det ikke en knapp helt nederst der som er grået ut og heter noe med teater da?(evnt. avansert, valg, e.l.) Det er det hos meg. Uansett.. prioritering ligger jo på å få til clone.. Endret 31. juli 2006 av ZanZel Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Hvordan slår jeg av extended? er det ikke en knapp helt nederst der som er grået ut og heter noe med teater da?(evnt. avansert, valg, e.l.) Nei... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Gjør følgende: 1. Drit i ATT. Holde rmed windows funksjonen (avinst. det gjerne - i hvertfall restt tabber du har gjort) 2. Egenskaper for skjerm -> innstillinger. dersom skjerm 2 er lysegrå; merk den og trykk "utvid windowsskrivebordet (...)".Velg oppløsningTrykk deretter ok eller bruk.3. Åpne VLC, MediaPlayerClassic, WMP eller tilsvarende. Dra det bortover skjermen mot høyre - helt til det "forsvinner" på skjerm 1 og befinner seg på skjerm 2 (projektor)3. Spill av en film og maksimer Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Gjør følgende: 1. Drit i ATT. Holde rmed windows funksjonen (avinst. det gjerne - i hvertfall restt tabber du har gjort) 2. Egenskaper for skjerm -> innstillinger. dersom skjerm 2 er lysegrå; merk den og trykk "utvid windowsskrivebordet (...)". Velg oppløsning Trykk deretter ok eller bruk. 3. Åpne VLC, MediaPlayerClassic, WMP eller tilsvarende. Dra det bortover skjermen mot høyre - helt til det "forsvinner" på skjerm 1 og befinner seg på skjerm 2 (projektor) 3. Spill av en film og maksimer Går ikke. Kan dra filmen ut dit, men når jeg maksimerer den forsvinner den fra skjerm 2 og blir maksimert på primær skjermen Ati Tray Tools er et program som fulgte med denne omega driveren ikke sant? For det var omega driveren som fikk prosjektoren til å fungere i det hele tatt (den var helt svart før det). Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Og her stoppet forslagene? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Jeg satte monitor 1 som primary med UltraMON så nå er alt som det skal, bortsettfra at de fleste (bl.a. ikke IE) dukker opp på prosjektoren når jeg åpner dem (også filmer, så nå kan jeg surfe og se på film samtidig). Problemet er jo at hvis jeg mekke med pcen samtidig som kjære mor ser på film, er det veldig irriterende for henne at programmene dukker opp der og at jeg må gå å hente dem etterpå.... Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Føles veldig ut som jeg prater med meg selv nå, men jeg fikk nettopp clone mode til å fungere. Det som måtte gjøres var å velge "mirroring" på UltraMon for så å fikse litt på instillingene og så fungerte det. Theatermode fungerer derimot fortsatt ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå