Gå til innhold

Får ikke til å ha to skjermer samtidig

Anbefalte innlegg

Har en vanlig CRT skjerm pluss en prosjektor som begge er koblet til pcen. Skjermen er koblet til helt normalt (med vanlig VGA kabel) mens prosjektoren er koblet med S-video. Jeg kan koble skjermene opp hver for seg (må underlig nok starte pcen på nytt for at det skal skje noe), men kobler jeg begge på er det bare CRT skjermen som fungerer. Jeg har gått på "innstillinger" på skjerminstillingene, valgt andre skjermen og huket både "Utvid windows skrivebordet til denne skjermen" og alternativet over. Hva må jeg gjøre for å få begge til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Ati kort. Jeg har funnet ut såpass at hvis jeg restarter pcen vil CRT skjermen være svart helt til windows er feridig å loade ("velkommen" er det første som står på skjermen). Før dette viser prosjektoren det den skal. Den er instilt på s-video. Det er nok noe instillinger på windows som gjør at den vil bruke CRT skjermen da den bytter om når programmene begynner å starte opp.

Hva mener du med å utvide skrivebordet?

Lenke til kommentar
Har Ati kort. Jeg har funnet ut såpass at hvis jeg restarter pcen vil CRT skjermen være svart helt til windows er feridig å loade ("velkommen" er det første som står på skjermen). Før dette viser prosjektoren det den skal. Den er instilt på s-video. Det er nok noe instillinger på windows som gjør at den vil bruke CRT skjermen da den bytter om når programmene begynner å starte opp.

Hva mener du med å utvide skrivebordet?

6447980[/snapback]

Gå til :

Egenskaper for skjerm>innstillinger.

Her skal du se to firkanter med ett 1. tall og ett 2. tall i, gjør du det ? :p

Viss du trykker på 1. tallet så er vel det satt til primærskjerm, (begge boksene under der du kan velge oppløsning er huket ut)

Trykker du på 2. tallet skal kun den nederste boksen vere huket ut ("Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen")

Da skal det vel fungere ?

Lenke til kommentar

Nei, er det den ikke gjør skjønner du :( Dette med at pcen må startes på nytt for at skjermene skal virke (tar jeg ut CRT skjermkabelen mens pcen står på, vil ikke prosjektoren virke før pcen starter på nytt) kan kanskje ha noe å gjøre med dette? Selv om jeg ber om å overføre skrivebordet til prosjektoren så vil det kanskje ikke vises før pcen er restartet? Noe som igjen da selvfølgelig ikke løser problemet :p

Lenke til kommentar

Er det ingen som i det minste kunne fortalt meg hvor jeg kunne fått hjelp? Jeg har store problemer her og er dritt lei av å skifte kabel mellom skjerm og prosjektor flere ganger daglig når jeg egentllig har to kabler som kan brukes begge to :@

Lenke til kommentar
Er det ingen som i det minste kunne fortalt meg hvor jeg kunne fått hjelp? Jeg har store problemer her og er dritt lei av å skifte kabel mellom skjerm og prosjektor flere ganger daglig når jeg egentllig har to kabler som kan brukes begge to :@

6471584[/snapback]

Vet ikke om dette hjelper for jeg har ikke så mye peil på dette, kunne likevel denne til litt over hundrelappen hjelpe?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=36699

Uansett får du ha lykke til videre i dine forsøk med å ordne dette problemet :innocent:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk, Kameragutten, men har planer om å dele opp så skjermene har forskjellige funksjoner (de skal ikke vise det samme) når jeg først får begge til å virke samtidig :@

Er dette et meget problematisk problem i og med at ingen en gang vet hvor det er mulig å få hjelp?

Lenke til kommentar

jeg ville lastet ned de nyeste omega drivereneog installert de.. da får du en egen meny får å stille inn skjermer under avansert(advanced) på egenskaper om skjerm/instillinger.. Synes det er mye greiere å bruke en å tulle med det som er innebygget i windows..

Lenke til kommentar

Takker og bukker :D nå er alt nesten i sin skjønneste orden. En siste sak jeg lurer på her. Jeg leste at det var mulig å få den ene skjermen til å kun vise mediaplayere slik at man kan se film på den ene skjermen og drive med andre ting på den andre skjermen. Hvordan får jeg til dette? Har installert UltraMon og leta igjennom en del funksjoner, men kan ikke si det var noe hell.

Lenke til kommentar

Et par ting:

Hjelp til selvhjelp: Oppgi alltiid relevante spesifikajsoner.

Her må det jo sies at skjermkort ville vært en slik en....

Bumping er ikke bra....

Så: BSPlayer et greit dersom du vil ha styringen (spilleren) på CRT'en og bildet (og kun det) på projektoren

Lenke til kommentar

Ati Sapphire Radeon x800GTO 512 mb

BSPlayer er lastet ned og instalert, men jeg får ikke åpnet det fordi det krever "when you save" noe som er spyware :S vet ikke helt hva det skal bety.

Den er linket over. Den guiden forklarer bare hva du kan gjøre, men ikke hvordan så det hjelper meg lite.

Jeg prøver nå fortvilt å få til theatermode (har nå dual view). Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal få til clone mode (leste en plass at man måtte ha clone mode for å få til theatermode). Jeg har instalert UltraMon og denne radeon omega driveren.

Lenke til kommentar

Stemmer det... :blush: det er derfor jeg har gammel ver. av BSPlayer

Det du spør om er latterlig enkelt trodde jeg;

Skermkontroll (windows):

Instillinger -> velg skjerm 2 -> utvide denne skjermen etc. -> det som skal på den skjermen drar du til høyre "utenfor" skjerm 1

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...