Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den Store Hamachi Tråden!

Anbefalte innlegg

hei..

Noen av vennene mine bruker hamachi når de spiller cs 1.6..

Er dette programet ulovligt?

hva er Hamachi?

Hamachi gives you LAN over the Internet.     Virtually any application that works over local/home networks can also be used over Hamachi networks.
Endret av Rockna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se noen grunn til at det skulle være ulovlig. Det er et rimelig genialt program som gjør at man kan sette opp LAN-spill selv om man ikke (fysisk) er i et lokalt nettverk sammen. Som sitatet sier er lager programmet et virtuelt LAN over internett. Man kan så lage forskjellige rom hvor personer du vil spille med kan komme inn i, og det er bare å sette opp et LAN-spill. Har selv benyttet det sammen med Warhammer 40,000: Dawn of War med stor suksess. Jeg slapp også å stresse med å åpne porter, selv om jeg var vert for spillet.

http://www.hamachi.cc

Endret av eught
Lenke til kommentar
Hmm.. kunne det ikke vert artig å fått Hardware.no på hamachi til å bli litt stort ?

Prøvd å fått med endel spillere fra nettopp Hardware.no/Gamer.no :)

6452407[/snapback]

Hvist noen legger nettverksnavnet og passoret i signaturen sin så karnsje det blir mer populert? :)

Lenke til kommentar
Hmm.. kunne det ikke vert artig å fått Hardware.no på hamachi til å bli litt stort ?

Prøvd å fått med endel spillere fra nettopp Hardware.no/Gamer.no :)

6452407[/snapback]

Hvist noen legger nettverksnavnet og passoret i signaturen sin så karnsje det blir mer populert? :)

6453095[/snapback]

Ja, nå er det gjort! :)

Lenke til kommentar

Leste et sted at Hamachi kan brukes som Virtual Desktop! Hvordan gjør jeg det?

EDIT: Om jeg lager en hamchi server, på serveren min hjemme. Den serveren kjører allerede en VNC server. Om jeg kobler til Hamchiserveren med en annen maskin, som har en VNC client, kan jeg da koble meg til serveren hjemme via Hamachi IP'n? Hvis dere skjønte..

Hamachi/VNC server <---> Hamachi/VNC client, kobler til via Hamchi's IP = fungerer smertefritt?

Vil dette skape trøbbel for VNC på det lokale nettet mitt?

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...