xD^^ Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Heisann hoppsann! Jeg har prøvd meg litt med gjestebok, og fant Mortz sitt fine script. Jeg har fått til det meste, tror jeg. Men når jeg åpner siden får jeg "Permisson denied". Jeg har CHModdet alle filer som skal CHModdes, men ikke gjort noe mer. Noen som har erfaring med dette scriptet? Lenke til kommentar
ekm Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Har du adressen du har lagt det ut på? Nå har jeg ikke sett scriptet men har du opprettet filen/databasen som innelggene skal lagres samt evt. laget bruker/passord som stemmer overens med scriptet hvis den bruker database? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 tror det er slik med det scriptet at det ikke kan åpnes direkte, det må inkluderes. prøv og bare lag en fil som heter gjestebok2 og skriv include("gjestebok.php"); så ser du om det funker.. vist ikke prøv og last ned include scriptet hannes. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Samme skjedde til meg... Hjeeeeeeeeeeeeeelp EDIT: Det er det samme med bilde galleriet Endret 8. juli 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Du må include det, eventuelt fjerne if (!strstr($_SERVER['PHP_SELF'], $phpSelf[0])) die("Permission denied."); i fra koden, som er ca 15 linjer nedenfor der du skal slutte og redigere =) Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Se hva som skjedde nå + når du trykker på Innlegg så drar den til feil fil! http://www.cssnorge.com/blog/gjestebok.php Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Vel det står at filen ikke finnes, såe har du skjekka at du har laga ei fil som heter gb_enteries els og lagra den i en data mappe og chmodda 666 eller 777, les readme Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg har også et problem med Mortz gjestebokscript! Er det ingen som vet hvordan man unngår spamming i denne gjesteboka? Ingen som vet om hvordan man integrerer en antibot-script? Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det er pga. du ikke har riktig adresse i scriptet og på filen.. Antibot kan enkelt integreres ja, skjekk ut http://www.hotscripts.com/ , kansje det ligger noe der.. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 I filen gjestebok.php som ligger i include må du endre $urltothispage variabelen(eller hva enn den heter) til det filen gjesteboken befinner seg i heter. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Prøver å finne noe om antibot scripting, men problemet er at jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal få integrert noe slikt i gjestebokscriptet! Har bare grunnleggende php kunnskap, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få til dette.. Kan noen hjelpe med dette? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Om du kjenner mortz.tjokk's scripts så er ikke dette et problem, gjør som jeg sa så virker det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå