Aerodeck Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Hei. Det som er skjedd er at min 1557 GLS fikk en sprekk i skjermen, kjipt selvfølgelig, men man har da samlet litt ekstrautyr. Så jeg har en tilsvarende skjerm som jeg tenkte jeg kunne slenge i. Som sagt så gjort. Det som da skjer er at maskinen kommer bare opp med nesten helt mørk skjerm. Jeg kan se såvidt det er at maskinen er startet og ser normalt ut med Windows. Det er samme helt fra maskinen starter. Men jeg får altså ikke noe bilde som er brukendes til noe som helst. Vel jeg tenkte skjermen var gåen den og, men så satte jeg den inn i en annen maskin jeg har og der funker den helt fint. Jeg forsøkte å sette tilbake skjermen med sprekk i og opplever det samme, det er ett bilde som man såvidt kan skimte der.(akkurat nok til at man ser at maskinen er opp og går). Denne skjermen virket jo helt fint, helt til jeg skrudde den ut og satte i den andre. Vel lettere irritert bestemte jeg meg for å teste begge skjermene i den andre maskinen (ja det er endel skruing her i huset ja). Konklusjon, begge skjermene virker som de skal i den andre maskinen. Jeg nevner og at det siste jeg gjorde før jeg slo av maskinen for å skifte skjermen var faktisk å formattere maskinen og installere alle originale drivere osv igjen. Så derfor er vel egentlig spørsmålet helt til slutt her, har jeg fått problemer med dette BIOS/dvalemodus greiene, som gjør at jeg ikke får skikkelig bilde eller har noe annet gått fyken(skjermkortet) på 1557en ? Edit: Maskinen er testet med en ekstern skjerm og det virket helt fint. Kan det være inverteren som er gåen ? Jeg skal nå skru skjermen inn i en annen maskin for å teste den der igjen. Virker den der skjønner jeg ingenting. Maskinene jeg veksler skjermene mellom er altså en Aopen 1557 (som jeg gjerne vil ha til å virke) og en Compal CL 50-15. Edit igjen: Begge skjermene er testet på Compal CL 50-15. Der virker de begge som de skal. altså kan det ikke være backligth som er gåen. Er det noen som har noen andre tips ? For dette driver meg fra forstanden. Takk til dere som gidder å lese helt hit. Endret 6. juli 2006 av Aerodeck Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Antaglig baklyset som ikke er koblet til (kabel-skade) ettersom du opplever det samme med 2 skjermer og at den ene virker på annen maskin. Evt kan baklyset være satt så langt mned at intet synes. Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Antaglig baklyset som ikke er koblet til (kabel-skade) ettersom du opplever det samme med 2 skjermer og at den ene virker på annen maskin. Evt kan baklyset være satt så langt mned at intet synes. 6448872[/snapback] Begge skjermene virker på en annen maskin. Noe som får meg til å tro at det ikke kan være baklyset ? Kan det være inverteren eller skjermkortet ? Synes skjermkortet og virker litt søkt i og med at maskinen virker helt fint på en ekstern skjerm. Tenkte jeg skulle åpne opp og sjekke om denne inverteren er loddet eller "koblet" fast på skjermkortet/HK. Hvis det ikke er loddet blir det nok en liten runde med forsøk på å skifte denne over fra den maskinen skjermene virker på for å sjekke. Men jeg ønsker meg fremdeles tips til hva det kan være. Kan fortelle at på den store 1557 tråden nevnes det at nyeste bios gir svart skjerm og det var det siste jeg gjorde før jeg byttet skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå