Gå til innhold

Dual layer DVD funker i CMD men ikke winXP?

Anbefalte innlegg

Etter råd her på forumet har jeg skaffet en Benq DVD LS DW1655. Jeg brente ut en dual layer plate (verbatim 2,4X) for å teste og det viser seg at jeg ikke kan "åpne" eller "utforske" platen. Jeg får med andre ord ikke tilgang til filene med winXP sin fil-utforsker.

Når jeg setter inn platen begynner den automatisk å indeksere alle filene på platen for raskere tilgang, og den gjenkjenner både filmengden og tittelen jeg har gitt den. Den finner også filer på platen når jeg søker etter dem. I DOS (eller CMD som det egentlig heter) får jeg derimot full oversikt over alle filer på platen og kan surfe/browse så mye jeg vil..... :hmm: Høres derfor for meg ut som en windows bugg ett sted, har service pack 2 og alt av oppdateringer.

Jeg skal teste platen senere på en annen pc for å være sikker på at det ikke er platen. Kommer tilbake med resultatet. Noen som har noen tips i mellomtiden?

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
he he, "DOS" som i "CMD" da for de som må ha det i klartekst.

6450760[/snapback]

CMD har jo ingenting med DOS å gjøre i det hele tatt, så slik spørsmålet var formulert blir det bare forvirring.

6451170[/snapback]

Tror de fleste har fått med seg det nå ja, men for å nok en gang klargjøre: Jeg viste til "DOS" som CMD ved en feiltakelse. Feiltakelsen skyltes at jeg trodde CMD var mindre innebygget versjon av DOS slik MS-DOS 8.0 var for Windows ME i 2000. CMD er jo det i praksis, i hvertfall for meg. For enkelhetsskyld har jeg derfor ofte kalt CMD for DOS, noe som selvfølgelig er feil. Men poenget mitt med å vise til "DOS" var å tydeliggjøre at jeg fikk tilgang til materialet via dos-kommandoer men ikke i windows xp sin explorer. Har man litt peiling så bør man vel skjønne at det er CMD jeg mener, i og med at jeg sier jeg bruker windows xp. Er vel få folk med både windows xp og MS-DOS på maskinen der ute i dag, og antagelig enda færre med dvd-brenner på MS/PC-DOS maskinene sine... :D

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...