Bravofox Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Etter råd her på forumet har jeg skaffet en Benq DVD LS DW1655. Jeg brente ut en dual layer plate (verbatim 2,4X) for å teste og det viser seg at jeg ikke kan "åpne" eller "utforske" platen. Jeg får med andre ord ikke tilgang til filene med winXP sin fil-utforsker. Når jeg setter inn platen begynner den automatisk å indeksere alle filene på platen for raskere tilgang, og den gjenkjenner både filmengden og tittelen jeg har gitt den. Den finner også filer på platen når jeg søker etter dem. I DOS (eller CMD som det egentlig heter) får jeg derimot full oversikt over alle filer på platen og kan surfe/browse så mye jeg vil..... Høres derfor for meg ut som en windows bugg ett sted, har service pack 2 og alt av oppdateringer. Jeg skal teste platen senere på en annen pc for å være sikker på at det ikke er platen. Kommer tilbake med resultatet. Noen som har noen tips i mellomtiden? Endret 11. juli 2006 av Bravofox Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 DOS som i MS-DOS, det gamle 16-bit operativsystemet som døde på versjon 7.x sent i forige årtusen? Eller mener du CMD, Windows command interpreter? Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Jeg fant problemet: Når jeg avsluttet den teite "indexing"-funksjonen med en gang den begynte så funka platen. Jeg har derfor fjernet funksjonen Endret 11. juli 2006 av Bravofox Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 he he, "DOS" som i "CMD" da for de som må ha det i klartekst. 6450760[/snapback] CMD har jo ingenting med DOS å gjøre i det hele tatt, så slik spørsmålet var formulert blir det bare forvirring. Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) he he, "DOS" som i "CMD" da for de som må ha det i klartekst. 6450760[/snapback] CMD har jo ingenting med DOS å gjøre i det hele tatt, så slik spørsmålet var formulert blir det bare forvirring. 6451170[/snapback] Tror de fleste har fått med seg det nå ja, men for å nok en gang klargjøre: Jeg viste til "DOS" som CMD ved en feiltakelse. Feiltakelsen skyltes at jeg trodde CMD var mindre innebygget versjon av DOS slik MS-DOS 8.0 var for Windows ME i 2000. CMD er jo det i praksis, i hvertfall for meg. For enkelhetsskyld har jeg derfor ofte kalt CMD for DOS, noe som selvfølgelig er feil. Men poenget mitt med å vise til "DOS" var å tydeliggjøre at jeg fikk tilgang til materialet via dos-kommandoer men ikke i windows xp sin explorer. Har man litt peiling så bør man vel skjønne at det er CMD jeg mener, i og med at jeg sier jeg bruker windows xp. Er vel få folk med både windows xp og MS-DOS på maskinen der ute i dag, og antagelig enda færre med dvd-brenner på MS/PC-DOS maskinene sine... Endret 11. juli 2006 av Bravofox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå