Gå til innhold

Defekt x1900xtx kort etter bruk av ATI tool

Anbefalte innlegg

Har innstallert det nye kortet nå med zalman cu.900

Høyeste temperatur jeg kommer opp i på GPU er 85 C og minne 60C, ved 3dmark2006 testing. Jeg har lian.li kabinett med 2 stk 120mm mist vifter.

Dette er med stock frekvenser!

Hva slags temp kommer dere andre X1900xtx brukere oppi?

6515987[/snapback]

Heisann,

Nå lurer jeg virkelig alvorlig på om temp. på kortet _mitt_ er helt normalt. Det ligger på 70 grader C idle, og når jeg kjører ATI overdrive raser jo tempen helt opp i over hundre. (så sier iallefall ATI catalyst greia) Kjører kortet på 690 / 800 med litt overklokking. P spille FEAR eller andre grafikk hungrige spill får jo maskinen til å høres ut som et fly som tar av .. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

Nå lurer jeg virkelig alvorlig på om temp. på kortet _mitt_ er helt normalt. Det ligger på 70 grader C idle, og når jeg kjører ATI  overdrive raser jo tempen helt opp i over hundre. (så sier iallefall ATI catalyst greia) Kjører kortet på 690 / 800 med litt overklokking. P spille FEAR eller andre grafikk hungrige spill får jo maskinen til å høres ut som et fly som tar av .. :whistle:

6517241[/snapback]

Det hørtes svært høyt ut på idle og load. Sannsynligvis er kjøleren din montert dårlig slik at det er liten kontakt mellom den og GPU.

Du kan forsøke å demontere kjøleren, rense kontaktflatene for kjølepasta, legge på ny (f.eks. Arctic Silver 5) og montere kjøleren igjen. Dette bør gi langt lavere temperaturer. Støyen på kjøleren må du nok leve med, disse kortene blir varme...

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...