muadib Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Hei Jeg følgte denne guiden: Madshrimps Etter og ha montert en Zalman cu-900 GPU kjøler på mitt X1900XTX-kort. Etter en del testing for og finne høyeste frekvens kom jeg oppi 92 grader celsius på GPU'en, og maskinen hang seg. Når Jeg trykket på resetknappen og maskinen startet opp var det fylt av "artifacs" på skjermen under BIOS oppstart og Windows oppstart. Bildet ble først normalt når selve windowsen var komt frem. Jeg kjørte et par dager med Zalman kjøleren før jeg overklokket med ATI tool, før dette brukte jeg bare OC'n i CCC 6.6. Og hadde da ingen problemmer med så høye temperaturen som 92; var vel maks oppi 78 grader med CCC ved 675 / 790mhz. Så nå sitter jeg her med et skjermkort som ikke fungerer, det ble mere og mere "artifacs" etter hvertsom jeg restartet maskinen. Til slutt så kom jeg ikke inni windows en gang. Det store spørsmålet er om garantien redder meg? Jeg har jo ikke gjort noe som fysisk skader kortet? Max Core frekvens jeg var oppi på Ati tool var 682, minnet fikk jeg ikke muligheten for og teste før kortet takket for seg. Dette er jo verdier som CCC har vært oppi og forbi på OC'n der. Jeg bruker en 500w northQ powersupply. Noen som har tips og evt. tanker til en stakkers sliter som akkurat har kastet bort 4700kr på et skjermkort som holdt i 2mnd? Mvh Muadib Endret 6. juli 2006 av muadib Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 det med temepratur, mitt X1900XT har vært over 90 grader flere ganger, uten problemer.. Lenke til kommentar
muadib Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Jeg har vondt for og tro at jeg har knekt gpu'en under innstallasjon også.. Det skal da noe til.. OG da hadde sikkert det ikke vært liv i kortet i det hele tatt! Endret 7. juli 2006 av muadib Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Du kan jo sette på dn andre kjøleren og prøve å sende det inn... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 heisann :!: synd d der ja. Men sett på orginalkjøleren igjen og send inn kortet, tror nok at du får et nytt på garantien Høres egentlig ut som feil/svakhet på kortet Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Du brøt vel garantien så fort du skiftet køler. ta det som en mann og "suck it up". Du tar risker når du overklokker, og det VET du selv. Å sende inn kortet og håpe å få det på garanti er uetisk, om ikke direkte kriminellt. At folk oppfordrer til det er meget hårreisende. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Du brøt vel garantien så fort du skiftet køler. ta det som en mann og "suck it up". Du tar risker når du overklokker, og det VET du selv. Å sende inn kortet og håpe å få det på garanti er uetisk, om ikke direkte kriminellt. At folk oppfordrer til det er meget hårreisende. 6448876[/snapback] så vidt som jeg vet forsvinner IKKE garantien ved bytte av kjøler dessuten høres det ut som en feilvare og da er det VANLIG at man sender inn varen... Det er jo fint at du er så skinnhellig, og du har tydeligvis veldig god råd også... men dette er min mening, trådstarter får gjøre som han vil Endret 7. juli 2006 av amdme Lenke til kommentar
muadib Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg brøt ingen forseglinger når jeg byttet vifte. OG det står ingen ting om at det er ulovlig og gjøre det. Vifta gjode jo bare kjølingen bedre. Jeg overklokket jo ikke noe mer en CCC hadde gjort tidligere. Så jeg har montert på orginal viften og sendt kortet inn til butikken. Det er ingen fyskiske skader på kortet som brente baner o.l. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg brøt ingen forseglinger når jeg byttet vifte.OG det står ingen ting om at det er ulovlig og gjøre det. Vifta gjode jo bare kjølingen bedre. Jeg overklokket jo ikke noe mer en CCC hadde gjort tidligere. Så jeg har montert på orginal viften og sendt kortet inn til butikken. Det er ingen fyskiske skader på kortet som brente baner o.l. 6449337[/snapback] hei muadib :!: Jeg har selv xfx7900gt som jeg monterte en kjøler fra zalman, det eneste jeg fikk beskjed om var at hvis kortet skulle returneres måtte orginalkjøler følge med/monteres. Tror ikke du skal være redd for noe Tips oss hva som var galt og hva som skjer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Poenget er uansett at trådstarter åpenbart selv har forårsaket feilen ved å overklokke kortet. Beklager om jeg synes det er frekt å prøve å få dette på garantien, men det synes nå jeg. spesiellt når man tenker på at mer returer = høyere priser generellt. Og det gjelder alle. edit: jeg GLEDER meg til de finner ut en hardware mekanisme som kan si om ett kort er klokket til døde eller ikke. Endret 7. juli 2006 av MrLee Lenke til kommentar
muadib Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Poenget er uansett at trådstarter åpenbart selv har forårsaket feilen ved å overklokke kortet. Beklager om jeg synes det er frekt å prøve å få dette på garantien, men det synes nå jeg. spesiellt når man tenker på at mer returer = høyere priser generellt. Og det gjelder alle. edit: jeg GLEDER meg til de finner ut en hardware mekanisme som kan si om ett kort er klokket til døde eller ikke. 6450661[/snapback] Ja det hadde vært noe. Da hadde jeg hvertfall fått nytt kort. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 hehe. trur ikkje at skjermkortet ditt er øydelagd på grunn av overklokking. Du har jo vert oppi høgare/same frekvens før... OT: Korleis finner butikken ut om eit skjermkort eller ein CPU har vert overklokka, når den er død? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Finner ikke ut. 90% av alle som kjøper pcdeler klokker jo ikke, så hvis du ikke nevner det finner de det aldri ut. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Så når de forskjellige butikkene får inn defekte CPU O.L. berre tippa/satsa på at kunden ikkje har overklokka noko, også sender dei berre ein ny ein til kunden? Men Intel/AMD burde jo klare å finne det ut? Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ta av kjøleren og rens GPU`en med aceton e.l. og sleng på litt "goop",deretter monterer du den på igjen. Du kan ha vært uheldig ved første gangs montering. Lykke til Mvh Lenke til kommentar
muadib Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Nytt kort på vei i posten! Det var godt, har vært nærvøs for at jeg måtte kjøpe nytt ganske lenge nå. Dette kortet skal ikke overklokkes med det første! Men jeg skal seff montere på zalman kjøleren igjen. Orginal løsning bråker jo som en hore og kjøler dårlig! Endret 13. juli 2006 av muadib Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kremt: hvis ikke gjør du det ikke riktig Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kremt: hvis ikke gjør du det ikke riktig 6489918[/snapback] Du snakker av erfaring eller? :!: Lenke til kommentar
muadib Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Har innstallert det nye kortet nå med zalman cu.900 Høyeste temperatur jeg kommer opp i på GPU er 85 C og minne 60C, ved 3dmark2006 testing. Jeg har lian.li kabinett med 2 stk 120mm mist vifter. Dette er med stock frekvenser! Hva slags temp kommer dere andre X1900xtx brukere oppi? Endret 18. juli 2006 av muadib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå