SirAnderz Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Skal til Trondheim i helga og jeg skal lage meg en rheobus viftekontroll... Skal på begge sjappene og kan noen si meg hva jeg trenger av deler som er på enten Clas Ohlson ellr Biltema ? Det skal være 4 vifter som skal kontrolerast og 4 potensimeter.. tnx Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 hvis du har viftene trnger du jo bare rheostatene og verktøy (loddebolt) rheostater og loddeutstyr finner du i hvertfall hos claser'n Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Clas Ohlson fører ikke potensiometer. Ellers har de det du trenger. Forskjellig typer kretskort, dioder og 1/4 W motstander. Motstandene selges i pakker "500 stk sorterte motstand i 54 ulike verdier fra 4,7 ohm - 10 Mohm". Du vil ende opp med ganske mange motstander du ikke vil bruke....og mulighet for at akkurat den motstanden du trenger ikke er i pakka. En radio-/TV-reperatør vil kanskje kunne hjelpe deg med akkurat det du trenger. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg har akkurat laget en slik, og jeg brukte KUN deler fra bitema :smile: Men jeg brukte ikke potensiometer. Men kun av-på brytere. For 5 vifter. Det jeg kjøpte på biltema var; Krokodilleklemmer, (hna og hunn) 2m rød ledning, 2 m svart ledning. 5 brytere med led på (som lyser når bryter er aktivert) Thats it :smile: Slike brytere: Den ble nesten slik som denne, jeg fulgte ideen herfra. _________________ Sjekk denne siden! [ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-10-16 08:20 ] Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Arvid Klavenes skrev (2002-10-16 08:17):Clas Ohlson fører ikke potensiometer. har de det ikke lenger? De hadde det i hvertfall i fjor. men de kutter jo altid ut noe hvert år. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Clasern fører nok ikke potensiometer lenger nei, men det stemmer at de gjorde det før. Hyggelig å se at du lever Xell, hvordan går det med LCD displayet? :wink: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 hehe, jeg driver å flytter, so det blir ikke no' elktromekking før om hvertfall en mnd. Men nå har jeg fått meg skikkelig arbeidsplass (les: verksted-benk), og jeg har flere prosjekter som nærmer seg slutten. Displayet skal inn i TVPC'en (XTC) som er "prosjektert" ferdig før års-skifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå