Gå til innhold

Er dette AGP-skjermkortet bra?


Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

 

Mitt gamle Radeon 9800 pro tok kvelden på tirsdag. Så idag bestilte jeg et nytt et. Håper noen har noe bra å si om det. Husk at Pc'en min er gammel, så den jeg kan ikke ha noe PCI-E eller noe. Jeg vil bare vite om dette kortet er mye bedre enn mitt forrige.

 

Jeg har:

AMD Athlon 2800+ professional

(Har bestilt) Radeon X1600pro 512 MB DDRII RAM

2 X 512 MB DDR RAM

 

Før hadde jeg altså: Radeon 9800 Sapphire pro+ 128 MB DDR RAM

 

Vil jeg merke at dette skjermkortet er mye bedre? Håper på det, mitt gamle kjørte BF2 med gjennomsnittlig 35 FPS, tror dere jeg vil høyne dette nå?

 

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uHVgFQ

Du tjener litt på det men ikke så mye som de store bulende tallene 512mb som skriker i mot deg skulle tilsi., ikke i nærheten av alt dette minnet kommer til å kunne bli tatt til sin rett etter som kortets GPU eller graphics processing unit ikke kommer til å kunne følge de ekstremer som 512 mb minne er beregnet på, jeg er også ganske sikker på at det er 512mb tregt minne og ikke raskt minne. Likevel på 3dmark05 oppnår 9800 pro ca. 2200 (Tom's hardware), og x1600 pro 512mb ca. 4100 (ocworkbench.com). Om du skal ha noe i samme prisklasse så prøv heller: x800gto, jeg tror det skulle være hakket bedre enn x1600pro, men da får du ikke de funksjonene som x1 serien har, nemlig HDR og andre godsaker...

Lenke til kommentar

Ok, men jeg har allerede kjøpt fra en butikk. Så jeg vil vel egentlig bare vite litt om det. har sett at x800 kan være noe bedre, men jeg vil bare vite om jeg får en merkbar forskjell i FPS i f.eks battlefield 2 fra 9800 til x1600? 9800 har jo 128 MB DDR, X1600 har jo 512 MB DDRII, er ikke det ganske mye bedre?

 

MVH

Martin-sama

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

du vil nok merke det, særlig tror jeg nok at du kan skru AA og AF en del høyere enn du kunne før uten stort tap av FPS, tror nok du kan glemme å sette alt på fult men 1280*960 på rundt normale settings skulle nok gå fint, det er jeg ikke så sikker på at du kunne før.

Lenke til kommentar

Kjører med nøayktig det kortet. Ivrig BF2 spiller. 1280x1024 med fulle detaljer og AA = ingen problem. Har heller ingen problemer med 1GB minne selv på 64 brett. Kanskje minnetimings og resten av subsystemet har mer å si.

Skrur som oftest dog litt ned på detaljene sånn at det er enkelere å se fienden.

 

Det som kanskje hemmer deg mest er din 2800+. Kortet og minnet er iallefall tilstrekkelig (med mindre du har dårlig og tregt minne)

Lenke til kommentar
Muahahha ingenting slår mitt x600pro 256mb, kjører beta av crysis med full grafikk, evt. Counter-strike source på middels :'(

6449830[/snapback]

 

Jeg kunne kjøre source på mer enn middles med mitt 9800?

 

 

Tror jeg heller ville ha hatt et kort med 256 MB DDR3-minne enn 512 MB DDR2-minne.

Mengden hjelper lite på ytelsen når minnet er (relativt) tregere enn DDR3.

Men vil tro dette X1600-kortet uansett vil yte bedre enn 9800.

6449881[/snapback]

 

Ja, det regner jeg med! Men får man DDR3 til AGP? Jeg har trossalt ikke PCI-E!

Lenke til kommentar
Ja, det regner jeg med! Men får man DDR3 til AGP? Jeg har trossalt ikke PCI-E!

6451545[/snapback]

Jeg hadde hvertfall GDDR3, som det da heter, på mitt nå avdøde X800PRO-kort.

Tar jeg ikke feil føres hele X800/850- og 6800-serien for AGP med GDDR3.

Edit: Ser også at 6600GT og 7800GS har GDDR3, og Sapphire har et X700-kort med GDDR3.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...