macdegus Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) jeg har en ny Yamaha AeroxR(av året) jeg har opnet variatoren, men finner ikke helt ut hva jeg skal gjøre får å finne denne "variator-ringen", har lagt ved noen bilder, så du kan se hvordan det ser og forhåpentligvis komme med noen gode råd! takker på forhand her er et bilde tatt inn mot den framste variatorene, er ikke den som har en rød pil på seg variatorringen? Men er også litt usikker på dette! #1 er det flere plomberinger enn den i potta og på variatoren? #2 er det vanskelig å fjerne disse?, for å fjerne den i potta, må man vel kutte å sveise osv? #3 blir moppen sinnsykt treig i akksen om du kun fjerner den ringen? #4 ryker all garanti? takker på forhand Endret 31. juli 2006 av macdegus Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 åååh er det ingen som vet noe om den ringen? msn min er [email protected], hvis noen vet noe, vil ha moppen til å gå fortere asap Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet. For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten. edit; legge ved bilde er ikke dumt. Endret 6. juli 2006 av The_Darkness Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet. For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten. edit; legge ved bilde er ikke dumt. 6447987[/snapback] men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 tenkte vel på dette anlegget, man må vel ha litt peiling for å se at det ikke er originalt? Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s 6448031[/snapback] Du må bruke trykkluft.tenkte vel på dette anlegget, man må vel ha litt peiling for å se at det ikke er originalt? 6448051[/snapback] Det anlegget hadde jeg selv på min aerox, fungerer veldig bra Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s 6448031[/snapback] Du må bruke trykkluft.tenkte vel på dette anlegget, man må vel ha litt peiling for å se at det ikke er originalt? 6448051[/snapback] Det anlegget hadde jeg selv på min aerox, fungerer veldig bra 6451845[/snapback] Man må ikke nødvendigvis bruke trykkluft. Er noen tips & triks som gjør at dette kan gjøres med rå makt. Her f.eks: http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?showtopic=12623 Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s 6448031[/snapback] Du må bruke trykkluft.tenkte vel på dette anlegget, man må vel ha litt peiling for å se at det ikke er originalt? 6448051[/snapback] Det anlegget hadde jeg selv på min aerox, fungerer veldig bra 6451845[/snapback] hvor for gikk den med det anlegget? Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet. For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten. edit; legge ved bilde er ikke dumt. 6447987[/snapback] er du sikker på at det ikke er den fremste ringen som skal skrues av? Lenke til kommentar
macdegus Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet. For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten. edit; legge ved bilde er ikke dumt. 6447987[/snapback] dette stemmer ikke, variatorringen sitter framme! Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 okey, da beklager jeg, er et par år siden jeg skrudde på min egen scooter så jeg huske nok ikke helt riktig da, men du fant da ut av det Lenke til kommentar
PetterK445 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet. For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten. edit; legge ved bilde er ikke dumt. FEILFEILFEIL. Variator ringen ligger til venstre. Det der er clutchen. Lenke til kommentar
Sander Olsen Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Kommer ikke inn på linken til effektanlegget... hva heter det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå