Gå til innhold

1557GLS og varmeutvikling..

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter litt med min Tundra 1557GLS (1.8GHz, 512MB, ATI 9700).

Har brukt Windows 2000 og Fedora Core i lang, lang tid uten problemer.. men her om dagen bestemte jeg meg for å oppgradere til XP.

I den forbindelse har det oppstått et problem.. det virker som den har blitt mye strengere på kjølinga. F.eks når jeg kjører opp et spill, så begynner vifta å gå så det uler.. og det er jo ikke så rart (selv om den ikke gjorde det før). Men etter rundt 15 minutter så begynner det å gå tregt i svingene. Det virker ikke som maskinen jobber no særlig, men det begynner rett og slett å "lagge" fryktelig - og dette har ikke skjedd før!

Hva kan være problemet?

Endret av Dark_Soldier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting.. jeg tror dette kun gjelder nettverksspill! Når jeg f.eks spiller Americas Army online så går det en stund så begynner det å lagge, men spiller jeg single player (training), så skjer det ingenting..

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar

Har selv 1557gls. Den nærmer seg ofte 90 grader.

Bruker du omega-drivere eller standarddriverene? Jeg hadde omega før og dem klokket skjermkortet 30mhz, noe som gjorde den mye varmere.

Det kan hjelpe å sette den til dynamic switching i BIOS eller SpeedswitchXP hvis den går på top performance hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...