_nicholas Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei... Får ikke instalert OS på pcen min... Det som skjer er at den loader diverse filer fra Xp cden, men plutselig hopper den over noen filer, og jeg blir spurt om å hoppe over filen eller prøve på nytt... Andre ganger låser pcen seg, eller jeg får opp en error msg som varierer fra gang til gang... Noen som vet hva feilen kan være? Specs: HK:MSI K9N NEO-F nForce 550 MCP 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX HDD:Western Digital Caviar WD2500JS 250Gb 7200rpm 8Mb SATA2 CPU:AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4200+ 2.2GHz 2x512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2 minne:OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15) har prøvd med både en og to minnebrikker, men det samme skjer hele tiden... Lenke til kommentar
Looke Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 hva slags xp prøver du ? har du evt prøvd annen windows versjon ? Lenke til kommentar
_nicholas Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Skal prøve en annen version hvis jeg får tak i Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Hei Har hatt samme problem som deg, med et nesten identisk oppsett Det jeg gjorde var å sette ned minnefrekvensen ifra 800MHZ til 533MHZ. Pass også på at du har nok spenning på de brikkene, 2,1v standard. Om dette fungerer så er det en dårlig løsning fordi en da kjører minnet på mye lavere hastighet en det det egnetlig skal kunne klare! Håper dette hjalp, eller på en måte ikke! Endret 6. juli 2006 av SnurreK Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det er nok cden som er skadet, du bør prøve med en annen cd eller prøve å rense cd-en din for skitt osv. Lenke til kommentar
_nicholas Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Ok.. Kan det være HDD'en også som er skadet? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Det tviler jeg på.. du bør prøve med en annen XP cd først, så får du se om det hjelper Lenke til kommentar
Dahlsv1 Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Jeg har nesten samme oppsett og akkurat samme problem... jeg har fått opp feilmeldingene BAD_POOL_LOADER, MEMORY_MANAGEMENT og IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL... dette skjer under forsøk på å installere Windows... jeg har prøvd med 2 forskjellige XP Home cd'er, en Win98 og en XP Pro, men det samme skjer HVER gang... jeg prøver å brenne ut en nedlastet versjon av Vista for å se om det kan funke noe bedre... men NERO vil ikke la meg brenne boot-disker som inneholder filer større enn 2GB!! HVA ER DET FOR PISS!?? Kan det ha noe med å gjøre at Windows'en er 32bits og CPU'en er 64 Dual Core? Hjelp meg... og de andre med samme problem... glemte å nevne at HDD'en som er på 250G kun vises som 130G i BIOS... Endret 10. juli 2006 av JASGripen Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Du kan jo prøve å sette inn en annen harddisk, bare for å se om det er den som skaper problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå