Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Fikk dette året fravær på hele 8 dager og 14 timer eller noe, GK allmen. Hvis jeg reduserer det til f eks 4 dager og 7 timer på VK1 og 2-3 dager og 5-6 timer på VK2, vil det TEORETISK ha noen som helst konsekvens senere i jobbsøking etc? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 14 dager og ca 30 timer fravær er ganske drøyt, egentlig. Arbeidsgivere ser først på fraværet, sier dem. Et greit snitt er en dag eller to i året. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 nei, du får nytt fravær til neste år og da vil ikke det du har hatt ikke bety noe lenger Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Sant som Plomma2 sier da. Ikke ha mer enn 3 dagers fravær på et år. Bare å møte opp uansett hvor trøtt man er (som man egentlig skal tenke på kvelden i forveien). Litt avsporing, men en i klassen hadde 102 dagers fravær og ørtenhundre timer fordelt på to år (som er "halve" år, de regnes som ett). Good luck for han! Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 nei, du får nytt fravær til neste år og da vil ikke det du har hatt ikke bety noe lenger 6446283[/snapback] Tull. Alle tre årene på VGS legges sammen på vitnemålet. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Da kommer du på alle timene de neste to åra da! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 nei, du får nytt fravær til neste år og da vil ikke det du har hatt ikke bety noe lenger 6446283[/snapback] Tull. Alle tre årene på VGS legges sammen på vitnemålet. 6446487[/snapback] var ikke det jeg fikk beskjed om av rådgiver ihvertfall Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 nei, du får nytt fravær til neste år og da vil ikke det du har hatt ikke bety noe lenger 6446283[/snapback] Tull. Alle tre årene på VGS legges sammen på vitnemålet. 6446487[/snapback] var ikke det jeg fikk beskjed om av rådgiver ihvertfall 6446552[/snapback] Sånn er det på vitnemålet mitt. Ellers kunne du jo bare gitt faen fram til tredje året. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Om det får noen konsekvens i forhold til fremtidige arbeidsgivere avhenger vel veldig mye av hva du gjør nå etter videregående. Dersom du satser på å gå i jobb direkte etter VGS, vil jeg tro at høyt fravær er noe som vil telle negativt i en jobbsammenheng. Tar du 3-5 års høyere utdanning og gjennomfører med gjennomgående OK/gode karakterer, kan jeg ikke *tenke* meg at en arbeidsgiver så mye kommer til å kaste et blikk på fraværet ditt. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Karakterene tror jeg ikke er noe problem, 5.25 i snitt på de 4 karakterene som blir stående på vitnemålet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 nei, du får nytt fravær til neste år og da vil ikke det du har hatt ikke bety noe lenger 6446283[/snapback] Tull. Alle tre årene på VGS legges sammen på vitnemålet. 6446487[/snapback] var ikke det jeg fikk beskjed om av rådgiver ihvertfall 6446552[/snapback] Rådgivere er utrolig flinke til å si feil i mange tilfeller, alle tre årene kommer hvertfall på vitnemålet. Og til trådstarter: ja, selvsagt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Se på det fra intervjuerens synspunkt. Han ser at du hadde enormt med fravær på skolen, kan han da stole på at du vil komme på jobb hver dag? Eller vil du ringe og være "syk" veldig ofte? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Skjønner jo det, men er 1 dag og 2-3 timer per 2 måneder i gjennomsnitt gjennom hele VGS karakterisert som "mye"? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det er vel sånn cirka det jeg har for 3 år, så i mine øyne er det mye, siden de totalt blir nesten 3 uker på 3 år. Men det kommer jo ann på personen som ser. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Ok, takk for hjelpen, håper et snitt på over 5 på vitnemålet vil hjelpe... Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Regner med at du faktisk ikke er syk så mye... da ville jeg tatt en tur til lege ganske kjappt . Jeg har ikke vært syk en eneste gang siden sjetteklasse (skal begynne på VK1 nå). De 2 timene med fravær jeg har er tannlege. Du må innrømme at det er litt skulk inn i bildet? Skulk = bad. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Huff, jeg ble jo vettskremt. Utdrag fra vitnemålet mitt : GK : 0 dager - 5 timer VK1 : 2 dager - 20 timer VK2 : 8 dager - 90 timer haha.. Og likevel var jeg en av de med høyst karaktersum i klassen. Men da er spørsmålet : Hvis jeg fullfører Ingeniørstudier og begynner i jobb. Vil arbeidsgiver se på fraværet mitt fra VGS da? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Et fravær på 8d og 14t er vel ikke kjempehøyt? Man utmerker seg ikke kjempepositivt med det, men heller ikke negativt, og om det er en del av vurderingen vil jeg tro mye annet veier langt tyngre. Lanka: en arbeidsgiver som legger større vekt på fravær siste året på videregående enn karakterer fra samme periode og akademiske prestasjoner senere vet ikke hva som er best for ham. Jeg ville sovet trygt om jeg var deg. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Et fravær på 8d og 14t er vel ikke kjempehøyt? 6463847[/snapback] Hvis man er borte så mye i løpet av et arbeidsår så tror jeg det blir lagt veldig godt merke til. Folk som støtt og stadig er borte skaper misstemning hos de andre ansatte som da ofte må jobbe ekstra, og slikt vil alle arbeidsgivere unngå. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Åssen klarer man å få 90 timer fravær? Må være veldig mye skulk ute å går da... ser ut som du kommer og går som du vil. 8 dager er også relativt mye. Ikke ha mer enn 2-3 dager folkens... Men serriøst 90 timer vil IKKE se bra ut uansett karakterer... ser ut som du kommer og går som det selv passer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå