dangerc Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 jeg skal ha et stk hovedkort& en p4-2,8ghz prosessor. skal også kjøpe meg vannkjøling med disse kriteriene: -cpu blokk:Magnum 478, -gpu blokk:Magnum GPU, -chipsett blokk:Magnum NB. er det noen hovedkort som er bedre egnet med vannkjøling enn andre? PS. kortet må støtte usb2 & raid. det skal helst ikke være noen integrerte lydkort,skjermkort eller nettverkskort. er egentlig ute etter det beste hovedkortet for overklokking. takker på forhond for svar:-) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 På de nyeste hovedkorta er det som regel alltid NOE som er integrert. Enten det er lyd eller LAN. Men slikt man man disable i BIOS. Så ikke tenk på det du! Asus P4PE er ett godt alternativ. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Stiller meg også bak Asus P4PE. Tror det blir pop. [ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-10-15 20:14 ] Lenke til kommentar
dangerc Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 det asus P4PE så jo ganske lovende ut, var på hemmasiden deres og så specks, men fant ikke ut om den støtter raid. har 2 stk wd 80gig som skal sittes opp i raid. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Msi 845 pe har ivertfall raid,tror det er bare ett raidutak på asus sitt. Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg skal snart investere i cpu og hovedkort, kikka litt på det P4PE som dere prater om. På hastigheter står det 3.06GHz og videre. Men vil dette kortet funke med f. eks. en 2.5GHz? Lenke til kommentar
enry Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det kortet som har S-ATA har raid. Kortet finns altså med og uten raid. Hos flere WEB-shopper finns kortet i to utgaver med en prisdifferanse på 2-300 kroner. Jeg tipper det i hovedsak er de samme kortene WEB-shoppoene har. Imidlertid er det viktig å sjekke spesifikasjonene nøye hos webshopen på Asus-hovedkort før du bestiller, - da de fleste kortene finns i ulike versjoner utover hva typebetegnelsen tilsier. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 har p4 2.0 ghz NW og Asus p4s533. hørt at folk har overklokket denne prosessoren til 2.9 ghz.... må jo kunne kalles en grei overklokking det... selv om dette kanskje er litt ekstrem overklokking, men har hørt at det ikke er så 'uvanlig' å overklokke det til 2.5 ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå