eLang Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Har satt sammens en liten AM2 pc. HK Asus M2NPV-VM - CPU AMD Athlon +3500 2,2GHz. 1 GB Geil DDR II ram. 200BG Samsung SATA disk. Problemet er at den plutselig går i svart, akkurat som om strømmen skulle gått, og så starter den opp igjen, og jeg får beskjed om at det har vært en alvorlig system feil. Prøvde først Win XP x64 og nå Win XP pro, men samme problem. Formaterte mellom inst. Systemet har ikke vært særlig belastet når dette har skjedd heller, sist hadde jeg kun oppe Opera. (og NOD32) Noen som har noen teorier?.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hei! Hvilken strømforsyning har du? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Faktisk så har den ikke restarta siden jeg posta innlegget... Bruker strømforsyninga i dette kabinettet. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Nå restarta den igjen, mens jeg flytta en del giga fra en partisjon til en annen. Kan det være at strømforsyninga er for svak? (bruker grafikk kortet som er på hk, og har bare en hd, så man skulle jo ikke tru at systemet brukte så mye strøm) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Nå restarta den igjen, mens jeg flytta en del giga fra en partisjon til en annen. Kan det være at strømforsyninga er for svak? (bruker grafikk kortet som er på hk, og har bare en hd, så man skulle jo ikke tru at systemet brukte så mye strøm) 6451634[/snapback] Det kan virke som strømforsyningen er synderen, og det var også det første jeg tenkte på. Jeg foreslår at du låner deg ei strømforsyning som er kraftigere for å se om det blir bedre. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
frodegb Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) hei, jeg har nøyaktig det samme problemet. jeg har også dette geil minnet på 1gb. asus a8n sli athlon 64 3800+ asus en5900 skjermkort 1 intern samsung sata 200gb hd 1 ekstern lacie 250gb hd 300W strømforsyning pc'en er et par uker gammel og dette problemet dukket opp i går. kjørte spybot og registrycleaner hehe. men det hjalp ikke. kjører nod32 virusprogrammet. chea. lurer på hva som er galt. Endret 8. juli 2006 av frodegb Lenke til kommentar
eLang Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Som efikkan sier er det nok psu'en som er synderen. Skal prøve med en ny på mandag eller tirsdag. Lenke til kommentar
frodegb Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 jeg skjønner ikke hvordan psu kan være synderen, jeg satt inn ett nytt "proft" pci lydkort nå nettopp og det skjer ikke noe forskjellig. ville den ikke gått dårligere av den forandringen? kanskje ikke det trenger så mye strøm, jeg vet neimen ikke.. jeg mistenker at det er noe med windows, kan være inne i ubuntu så lenge jeg vil men i windows streiker dritten etter noen minutter. chea. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 jeg skjønner ikke hvordan psu kan være synderen, jeg satt inn ett nytt "proft" pci lydkort nå nettopp og det skjer ikke noe forskjellig. ville den ikke gått dårligere av den forandringen? kanskje ikke det trenger så mye strøm, jeg vet neimen ikke.. jeg mistenker at det er noe med windows, kan være inne i ubuntu så lenge jeg vil men i windows streiker dritten etter noen minutter. chea. 6458288[/snapback] Det ver jo litt rart... Er det denne brikken du har?.. Lenke til kommentar
ch33p0x Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 prøv å sett inn det gamle kortet ditt igjen å sjekk. kan være noe hardware feil der. om du har kjøpt noe ram i det siste å satt i etc? eller om du har fått det virus driten som maskinen rebooter etter en viss stund? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 300W strømforsyning Alt får dårlig PSU kjøp ny Lenke til kommentar
eLang Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Fant en del feil på ram'en da jeg kjørte minnetest i ubcd. (se bilde) Snakka med de på psdata om feil på ram'en, skulle få ny, men de sa og at den ram'en var ment for å overklokkes. Satte den til 1,9 volt. Nå ser det ut til å være i orden. Har kjørt prime95 tortur test nå uten at den kneler... Skal kjøre memtest etterpå og se om jeg får noen feil da. Kan alle de feilene i memtest være pga for lite strøm til rammen? 300W skulle vel holde når man ikke har ett heftig skjermkort, og har bare en HD... eller?.. Endret 10. juli 2006 av eLang Lenke til kommentar
eLang Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 har kjørt memtest nå etter at jeg satte den til 1,9volt. Resultat 1 feil. Så det var vel rammen som var synderen, og ikke psu'en... MEN.. er 1 feil en for mye? burde jeg få ny ram? (man får vel det man betaler for...ga 740,- for en giga) Lenke til kommentar
frodegb Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 300W strømforsyning Alt får dårlig PSU kjøp ny 6464744[/snapback] JAvel rockna, du bestemmer. jeg har bestillt med 420W nå, men i går etter jeg skrudde fast harddisken litt bedre har den gått helt fint og den har stått på hele tida. men da får jeg meg iallefall en stillere psu. nei det er ikke det rammet jeg har, jeg har samme bare ddr ikke ddrII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå