Gå til innhold

Få ny sata til å fungere

Anbefalte innlegg

Har mast litt om satadisken min her nå, men måå bare spørre om en siste ting :innocent:

Er det noen forskjell på om jeg gjør følgende:

1

Setter sata disk på plass og kobler på kabler. Partisjonerer og formaterer via datamaskinbehandling.

2

Setter sata disk på plass og kobler på kabler. Partisjonerer og formaterer via partition magic.

Hva menes med verifisering av harddisk?

Jeg greide ikke å bruke eksempel 1, men 2 gikk greit. Alt fungerer nå.. Til og med eksempel 1, men det fungerte først etter at jeg hadde brukt partition magic..

Kanskje ikke eksempel 1 fungerte fordi hd ikke var verifisert? Mulig partition magic verifiserer automatisk.

Sikkert noen dumme spørsmål :blush:

Endret av blasterlord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal egentlig ikke være noe forskjell, men i praksis er det fordeler og ulemper med begge metodene

Partition magic vs. diskbehandling

+ Kan lage fat32 partisjoner som er større enn 32 Gb.

- Det finnes noen chipset/harddisker som PM. av en eller annen grunn ikke er kompatibel med. Man får unnagjort arbeidet i windows uansett.

(det er dos-versjonen av PM jeg skriver om)

NB: Det finnes et gratis alternativ til PM, Gnome Partition Editor som kan gjøre omentrent samme jobben. Det er ikke et dos-program, men en liten linux-distro type live-cd. Har prøvd den selv og sitter igjen med et positivt inntrykk. Prøv selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...