El chico Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Vurderer å kjøpe D70s eller D50 og lurer på hvilket objektiv jeg skal starte med? Hvordan er Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro sammenlignet med Nikon sitt kitobjektiv til D70s? Medre blender på vidvinkel på Sigmaen og Macro. Prismessig ser jeg løsningen kommer ut ca 2000 dyrere sammenlignet med D70s med kitobjektiv (ca 10 000 vs ca 8 000). Kan dette forsvares? Er sigmaen en skikkelig macro? Alternativt D50 med Sigmaen for ca 7800 mot med kitobjektiv (18-55) for ca 5500? El chico Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Den prisforskjellen kan nok ikke forsvares. Da er det bedre å spare de 2k til et ekstra objektiv med tiden. Det er kort vei opp til en 28mm 1,8 fra Sigma, som yter bedre enn noen av zoomene i klassen til kritisk fotografi. Det fungerer også bedre til innendørsfoto uten blitz, da den er mer lyssterk enn begge zoomene. Rådet mitt er enkelt. Kjøp kit, og finn ut hva du trenger etter hvert. Kjøper du D70s-kit, så er tjangsen stor for at du beholder zoomen også i fremtiden. Det er ikke så dårlig som de andre kitobjektivene. Derfor utgjør det kit'et markedets beste tilbud i sommer. Jeg hadde neppe brydd meg om å skifte ut den zoomen, hvis jeg hadde det kameraet. Jeg hadde heller supplert med god fastoptikk. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Men er D50 med Sigmaen et alternativ til D70s med kitopbjektiv? Prismessig er dette mye det samme. Det er denne du tenker på? Endret 6. juli 2006 av El chico Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 De to objektivene er nok jamngode, sett bort fra litt forskjell i brennvidde og litt mer i lysstyrke. Personlig ville jeg valgt D70s-kit foran D50 med 17-70. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå