xadox Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 hei! For ca. en uke siden gikk hastigheten min ded til 1500 kbps og jeg skjønner ikke helt hvorfor... har oppdaters alt med nye drivere osv. har ikke ringt dem ennå for å klage men dette er nok grunn nok til å gjøre det!? mvh xadox Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Nå skal man selvsagt ta slike tester med en klype salt, men dette er ialfall en klar grunn til å ta en del andre tester å se hvilken hastighet man får. Jeg ville først tatt en sjekk i bredbånds modemet ditt og sett på hvilken hastighet linjen din synker på. Der etter ville jeg tatt testen fra denne siden som er et program man henter ned. http://www.tptest.se/ mvh Bjarte Lenke til kommentar
xadox Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) sjekka det også... Endret 6. juli 2006 av xadox Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ring til NGT. De setter opp hastigheten i routeren din Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja farten på linjen din er skrekkelig dårlig. En mulighet er vel å prøve å ta av igjen modemet og så på igjen for å se om den synker på en høyere hastighet. Om den synker med like lav hastighet ville jeg ringt ngt for å høre. Er du langt unna sentralen forresten? Lenke til kommentar
xadox Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 1880 meter med stikkontakt... jeg restartet den ca 10 ganger i løpet av siste timen men samma tingen skjer... Lenke til kommentar
bjarters Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Rundt 12.000 kbps skulle vel du kunne forvente så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med ngt kundeservice (selv om det kanskje kan ta litt tid) Endret 6. juli 2006 av bjarters Lenke til kommentar
mintman Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Dette er vel et relativt kjent fenomen og en telefon til Nextgetel fisker dette (desverre). Tror heller ikke dette blir noe tilbakevendende problem etter denne telefonen. Endret 6. juli 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er mulig du er rammet ev en kjennt (men relativt skjelden) bug. ta TPtest versjon 3.12. ta testen for inngående og utgående. Sjekk UDP inn/ut og TCP inn/ut resultatene. Er alle resulatatene omtrentsom forventet, mens TCP inn er helt på trynet dårlig? Er TCP inn mange ganger mindre enn UDP inn? I så tilfelle bør kontakte kundesupport. Spør spesifikt om å bli plassert på bug-listen for dette problemet. Treffer du på en på telefonen som virker å ikke helt forstå hva du mener med dette, så be han spørre en som har god peil. Problemer er litt skjeldent, så det er ikke sikkert alle vil kunne ta problemstillingen på sparket ved mindre du hjelper litt på vei =) -Stigma Lenke til kommentar
mar Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Ut fra det som står i ruteren er jeg 99% sikker at du er satt opp med ADSL Basic hastighet som er 1856/448 kbps. Dette ordnes på 1-2-3 dersom du tar en kjapp telefon eller sender inn et kontaktskjema (hastighets-kategorien). Endret 6. juli 2006 av mar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå