Orko Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 hei Har nettopp skaffet meg et X-Fi Fatal1ty lydkort, men har et problem. Når jeg setter kortet i pcen og starter opp, får jeg bare 4 bit farger og 800x600 oppløsning. I maskinvarebehandling står det noe om "kode 12" og at skjermkortet ikke finner ressurser. Har installert nyeste skjermkort driveren og reinstallert windows. Holder på å laste ned nyeste lydkort driveren nå, og jeg finner ikke chipset drivere... vet heller ikke helt hva chipsettet mitt heter... kan noen hjelpe meg? (alt fungerer fint (bortsett fra ganske dårlig lyd) hvis jeg setter inn det gamle Audigy 2 kortet...) Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 ta også sett kortet i en annen pci port en pci port deler nemlig IRQ med AGP / PCIe porten, så sett det et annet sted. Lenke til kommentar
Orko Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 har prøvd 3 forskjellige nå.... fortsatt samme problemet... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 snodig :S prøv og load defualts i bios, set kortet i en pci port. funker = sett alt som du hadde det i bios med settnings og sånt og evnetuelt overklokking du har hatt. funker ikke = sett kortet i en annen pci port, og load defaults. *repeat* Lenke til kommentar
Orko Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 har prøvd alle pci portene nå... og prøvd det med å loade defaults.... merker ingen forskjell... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 det var da fælt a :S bios update? Lenke til kommentar
Orko Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 har aldri gjord det før har du link til en guide eller noe? Lenke til kommentar
Orko Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 ingen andre som kan hjelpe? hvis oppdatering av bios ikke hjelper, trenger jeg nytt hovedkort da? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 bios update gjøres som oftest via diskett eller program. hvilket hk har du? så kan jeg fortelle deg hvordan du flasher bios Lenke til kommentar
Orko Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 har et ABIT IS7-G hovedkort... hvertfall 90% sikker på at det er G takk for at du hjelper meg Sweet Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvis du titer her så står det hvordan du skal flashe bios for ditt IS7-G http://www.abit-usa.com/products/mb/utilit...ries=1&model=81 Lenke til kommentar
Orko Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) hmm.. oppdatering av BIOS hjalp ikke... flere forslag? har oppdatert chipset drivere til helt nyeste version og nå... EDIT: når jeg aktiverer kortet i enhetsbehandling, vil ikke PCen starte i det hele tatt... Endret 9. juli 2006 av Orko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå