Gå til innhold

Er Seagate 60GB Barracuda IV stillegående?

Anbefalte innlegg

Er den? Har en Western Digital Caviar 40GIG 7200 RPM nå. Vil seagate være stillere?

Hva vil dere anbefale om jeg vil ha en harddisk som er mer stillegående enn kabinett viftene mine?

Kan denne IBM 120GXP 80.0GB, være noe å gå for? Er ikke så kravstor til diskplass, men mest til dB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barracudaen er meget stillegående.

har 2 stk og de er knapt hørbare i mitt system med vifter under 22db.

ingen lyd fra snurringen slik vanlige disker har og knapt lyder når lesing og skriving.

virker som gode og solide disker, ikke mange som har gitt uttrykk for at de er no dritt som jeg har sett i det minste

Lenke til kommentar

Joda, 'cuda diskene er relativt stillegående de, men det er null problem å høre dem. Fikk meg også noen 120gig Samsung 5400RPM noiseguard(glimrende disker om du bare trenger mer lagrinsplass og har annet til system disk) disker og da fremstod ikke 60GB barracuda IV disken min stillegående lengre :wink:

men i forhold til WD disken du har nå vil Seagate disken fremstå som stille og jeg ville uten tvil valgt Seagate forann IBM

Lenke til kommentar

Anders Leipsland: Pass deg for den samsungen. Jeg har dårlig erfaring med den. Grunnen er at den har vanlig kulelager, som slites over tid. Etter å ha hadd min tidligere veldig stillegående samsung V(ettelerallet) 60GB i et helt år så hører jeg enorm forskjell på Barracudaen og samsungen. Samsungen er så slitt at den lager en veldig høy suselyd når den spinner. Jeg solgte den uka etter jeg fikk barracuda'en.

Ta en titt på den linken i en av postene over. Det er lydmålinger på barracuda IV versus barracuda V og mange andre disker. http://www.storagereview.com (Trykk på "database" og velg "sort by idle-noise" så får du opp alle diskene)

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg mente. Disken fungerer utmerket ennå selv om den har støyet veldig de siste tre-fire månedene. Det er heller ingenting som tyder på at den skal ta kvelden.

Poenget var at disker med kulelager kan bli veldig støyende etter hvert. Siden han ville ha en stillegående harddisk så ville jeg bare anbefale noe med flytende lager (bla. barracudaen) forran de med kulelager.

Lenke til kommentar

Gikk ifra en WD 80GB SE for at den ga ifra seg en "viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinelyd". Var forferdelig plagsomt i mitt stille P4 system. Brukte angreretten en uke etterpå. Sitter nå med en Seagate Barracuda IV 80 GB. Anbefales med henhold til støyen. Ytelsen, vel, jeg sitter ikke og stirrer på benchmarkprogram for harddisker. Men mener at den er god nok for mitt og de flestes bruk.

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-10-15 21:09 ]

Lenke til kommentar

Heisann igjen. Nå er Barracudaen (80GB) i hus, men jeg trenger deres kloke hoder. Jeg har fått låne PM7 av en pal. Jeg har installert og åpnet det. Der står det "Disk2 76GB" eller noe sånt. Men den er merket som "Unallocated". Hva skal jeg gjøre? Den er ikke i Min Datamaskin. Må jeg partisjonere den i PM først? (Velger jeg da 80 eller 76GB? Håper dere svarer

Lenke til kommentar

Vel, her kommer den gamle GiB/GB diskusjonen igjen... søk litt på forumet så finner du ut at disken din faktisk er 80GB selv om mange programmer velger å oppgi 76GB. (Det riktige er 76GiB ikke GB)

Kort fortalt:

GiB = gigabinær byte = 2^30 byte = 1.073.741.824 byte

GB = giga byte = 10^9 byte = 1.000.000.000 byte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...