Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg lagde et .bat-script som skal starte en ping-forespørsel når maskinen starter opp, problemet er at når maskinen kjører bat-script så klarer den ikke å gjennomføre kommandoene, isteden går den i loop.

Dvs. dersom jeg lager et .bat-script som ser slik ut: 'ping vg.no -t' og starter bat-filen, så vil det se slik ut i command-vinduet:

C:\>ping vg.no -t

osv...

Den utfører altså ikke kommandoen, men gjentar den til det uendelige. Det samme skjer hvis jeg prøver å bruke andre kommandoer i bat-scriptet.

Dersom jeg åpner cmd manuelt derimot, og skriver 'ping vg.no -t' så utfører den ping-forespørselen akkurat som den skal, det er kun ved kjøring av bat-filer den looper.

Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du gitt batfilen navnet ping.bat?

I tilefelle så vil ping-kommandoen starte ping.bat og ikke ping.exe.

6443503[/snapback]

Aiaiai, årvåkent! ;)

Det kan nok stemme ja. Nå er jeg ikke i nærheten av maskinen det gjelder, men jeg mener å huske at jeg kalte den ping.bat ja.. :hmm:

Jeg skjønner dog ikke hvordan jeg kan ha fått den til å loope på andre kommandoer, men det kan godt være at jeg bare tror jeg prøvde andre kommandoer.. Samme kan det være. Jeg tror du har gitt meg løsningen her, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...