Gå til innhold

kjøp av pulsklokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var de riktig link da? Den siten er til salgs ;)

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe F11 til min kone, hun skal gå ned i vekt. Ja har sett på wm41/42, men den har lite funksjonalitet for videre bruk, pluss at den er noe dyrere.. Noen som vet hvor langt "belte" er som man har rundt brystkassa?

Frankie

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte meg F11 idag for kr 1499 (XXL Forus, sparte en hundrings i forhold til G-Sport). Førsteinntrykket er så langt meget bra, den kan lage til et treningsprogram basert på alder, kroppsvekt/høyde, ambisjonsnivå og ikke minst nåværende kondisjonsnivå. Kjørte nå nettopp en OwnIndex, verdien fra denne kan sammenliknes med maks oksygenopptak (VO2max). Jeg endte opp på begredelige 30 ("Very Low") :blush:

Et umiddelbart mål de 2 neste månedene bør være å karre seg opp til "Fair" (OwnIndex 38-43), og kanskje være oppimot 51-56 mot slutten av året.

frank_jarle nevner dette med beltet. Justert ut til full lengde og fullt utstrakt, så måler det ca. 1 meter. Jeg er en stor kar på 195 cm og 110 kg, beltet sitter behagelig på meg uten at det strammer for mye.

Når jeg blir ferdig med slankefasen mot slutten av dette året (skal ned til ca. 85-90 kg), og skal begynne på muskelbyggingsfasen, kommer jeg nok til å oppgradere til F55. Denne kan i tillegg også legge opp et program mot styrketrening, samt holde orden på hvor mye restitusjon man trenger etter en treningsøkt.

Er blitt inspirert av hva John Stone har fått til, jeg satser på å følge et program noenlunde likt hans.

Lenke til kommentar

Må bare legge til (hadde helt glemt å oppdatere posten min her) at jeg kjøpte F11 til kona også, faktisk herre modellen da denne var finere. Hun er kjempe fornøyd med den. Hun har også tatt OwnIndex, men havnet på snaue 23, så hun har litt å jobbe mot ja, for hennes del er målet å komme ned i 60-70Kg over en periode på 1-2år frem i tid.

Kunne godt tenkt meg F11 selv, men er dårlig til knes og har ikke trent mye, så vi for se.

Det som er stilig med F11 når man er ute å trener kardio og er at den piper når du er under eller over din trenings sone...Hjelper deg med å oppnå maksimal fettforbrenning.

Og jeg skal ærlig si at jeg liker veldig godt John Stone sin site også. Har du forresten lest posten/guiden til marcus med calori inntak?

http://forums.johnstonefitness.com/showthread.php?t=1222

Ellers stå på bygg og kroppen og velværet det er kjempe deilig :)

Frankie

Lenke til kommentar

Ja, jeg liker veldig godt funksjonen på F11 som automatisk bestemmer den optimale pulssonen og da gir beskjed om avvik fra dette. Jeg har med dette funnet ut at jeg tidligere har trent altfor hardt i forhold til formen min. Tar derfor med ro de første halvannen månedene, før jeg kjører med et forbedringsprogram jeg vil da kjøre til kroppen er klar for et høyere nivå (Maksimum-programmet).

Jeg fant også ut at man kan sende resultatene fra treningen på din egen side på Polar Personal Trainer via PCen. Man må ha en mikrofon til dette, da kommunikasjonen mellom F11 og PCen foregår med lydsignaler. Man kan også overføre data andre veien også, da er det PCen som lager lydsignalene. Man kan overføre, i tillegg til treningsdata, synkronisering med PC-klokka samt egne logoer man kan ha på klokka (disse er i samme format som de logoene Nokia brukte på sine eldre modeller uten fargeskjerm).

Er blitt veldig bevisst på kostholdet også, passer på å spise lite men ofte og med nødvendige kosttilskudd. Det er dette som er det vanskelige i et slankeprogram, uten tvil...

Litt on-topic: Dersom man ikke har bruk for treningsprogram-funksjonen man finner i F11, kan man gå for F6 i stedet for, eventuelt for Tech Nutrition sin modell for de som skal ha det helt enkelt. Modellen som trådstarter forslår, vil jeg nok si er mer for dedikerte/profesjonelle syklister. For hans del vil nok en modell i CS-serien heller være å foretrekke.

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig i det EvilEddie har sagt så langt. Og her i hus er kona kjempe fornlyd med F11 sin funksjonalitet....Selv om hun faktisk er overvektig og kanskje burde ha valgt WM42...Men den hadde ehller dårlig funksjonalitet syntes vi, og gikk heller for F11 :)

Frankie

Lenke til kommentar
Modellen som trådstarter forslår, vil jeg nok si er mer for dedikerte/profesjonelle syklister. For hans del vil nok en modell i CS-serien heller være å foretrekke.

Det er som EviLEddiE sier alt til sitt bruk. Du finner både klokker til sykling, fitness og vektkontroll osv..

Selv kjøpte jeg meg en RS200sd da jeg løper en del, og er strålende fornøyd med den.

Fin måte å holde seg oppdatert på formutvikling. Må bare bruke Polar Personal Trainer mer. Kjekt å holde oversikt et annet sted en bare på klokken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...