Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med satadisk

Anbefalte innlegg

Har en helt ny sata disk som jeg skulle sette inn i mini pc. Seagate 300 gb.

Jeg gikk inn i datamaskinbehandling og inn i diskbehandling for å opprette partisjon og formatere.

Jeg fant harddisken, men da jeg høyreklikket på den så var det kun egenskaper jeg kunne velge. Ikke noe annet.

Etter å ha gjort jobben med partisjon magic så kunne jeg også gjøre det i diskbehandling. Men hvorfor kunne jeg ikke det fra starten av??

Noen som vet? :hmm:

Fikk også en feilmelding i partition magic første gangen jeg formaterte, men andre gangen gikk det. Kanskje fordi jeg jobbet med flere ting på en gang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje et dårlig tips - men er du sikker på at du har installert sata-drivere til chipsettet ditt riktig?

6443217[/snapback]

Jeg har ikke gjort annet enn å sette hd rett inn i pc og plugget i kabler.

Har ikke installert noen drivere i det hele. Har en sata fra før med xp på.

Men det fungerer jo nå da. Bare merkelig at det skjedde slik som beskrevet over..

Lenke til kommentar

Noen hovedkort støtter kun "forrige versjon" av SATA-standarden, med overføringshastighet på 1,5. De nye hoverkortene klarer teoretisk sett det dobbelte. Noen nyere disker er derfor utstyrt med en jumper som kan/bør settes til 1,5-modus hvis hovedkortet ikke støtter den nyeste standarden. Noe å sjekke ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...