Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har alle bilradioer antishock-minne ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er svært plaget av min nåværende bilradio/cd-spiller som ikke tåler den minste dump i veien uten å hoppe på cd-plata, så jeg tror jeg trenger en ny spiller.

Spørsmålet er da om jeg kan kjøpe en hvilken som helst Pioneer/Sony/Alpine/JVC og regne med at de tåler 60° montering uten å hoppe, eller om jeg må finne en spiller med antishock-minne. Burde ikke alle bilradioer ha det, egentlig ?? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt av det samme inntrykket selv når det gjelder de etablerte produsentene, men jeg har sett flere billig-varer av ymse merker som reklamerer med MP3 og 120 sekunders antisjokk...

Merkelig at bare low-end-produkter skulle skilte med denne viktige funksjonen ?

Lenke til kommentar
Jeg har litt av det samme inntrykket selv når det gjelder de etablerte produsentene, men jeg har sett flere billig-varer av ymse merker som reklamerer med MP3 og 120 sekunders antisjokk...

6443723[/snapback]

Det er vel de eneste de kan skilte med. ;)

En form for antishock-minne må alle spillere ha. Svært vanskelig å gjøre mekanikken så stabil at det ikke trengs.

Avstanden fra laserhode til plata er så liten at et hårstrå vil fortone seg som ei godt voksen ku.

Å holde dette 100% stabilt er vrient og kostbart. En liten buffer er mye billigere.

Lenke til kommentar

6443723[/snapback]

Det er vel de eneste de kan skilte med. ;)

En form for antishock-minne må alle spillere ha. Svært vanskelig å gjøre mekanikken så stabil at det ikke trengs.

Avstanden fra laserhode til plata er så liten at et hårstrå vil fortone seg som ei godt voksen ku.

Å holde dette 100% stabilt er vrient og kostbart. En liten buffer er mye billigere.

6443935[/snapback]

Enig! Men lager de først en liten buffer kan de vel like gjerne lage en stor nok til å takle noen sekunders ujevnheter ? Hvis det er tilfelle, hvorfor reklamerer ikke de etablerte produsentene for funksjonen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...