wil Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Datateknologi er rart veit dere. Datamaskinene blir gamle en måned etter at man har kjøpt dem. Kommer hele tia noe nytt. Nytter ikke å tenke sånn at man bør vente med å kjøpe. En normalt bra bærbar pc i dag, med en bra CPU og mulighet for oppgradering av Ram blir nok bra som Vista maskin. Hvis du skal vente med å kjøpe laptop til Vista kommer tror jeg du må vente leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. Har liten tro på at den kommer Januar neste år jeg da men. Personlig tror jeg den kommer tidligst Sommer`n neste år KANSKJE. Kjøp laptop nå du å oppgrader seinere. Lykke til. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 leser nå at Microsoft sannsynligvis begynner å dele ut oppgraderingskuponger med nye pc'er fra neste måned av... da tenker jeg at jeg kan vente en uke eller tre til ? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) Du skal heller vente på Intel Core 2 (merom) før du kjøper bærbar! Alt annet vil virke gammeldags etter dette. 6443773[/snapback] Enig, dersom man først skulle vente på noe vill jeg ventet på Merom(Core 2 duo), ikke fordi jeg tror at ytelsen vil være stort bedre enn i dagens Core Duo CPUer, men fordi Merom støtter 64bit. Nå mener jeg fortsatt at 64bit neppe er noe å trakte på for oss vanlige brukere(Intel hevder at 64bits instruksjonene reduserer batterilevetiden), men faktum er at jeg _tror_ 64bits versjonen av Vista vil være å foretrekker over 32bits versjonen, mest pga at den nok er mer "optimalisert" og vil få mest oppmerksomhet(bla mht drivere). Nå skal meron være rett rundt hjørnet da, så det blir neppe noen lang ventetid. Edit: jeg er forøvrig enig i at man bare kan glemme å få det siste hele tiden, så på ett eller annet tidspunkt må man bare satse og si at det er godt nok. En PC har en levetid på ~3 år i min verden, så noen milepæler kan man jo prøve å få med seg. Endret 16. august 2006 av kindings Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Kommer nok til å gå noen år før Vista vil være like stor som XP. XP ble jo først brukbar (etter min mening) da SP1 kom ut... Og når SP2 kom ut var det støtte for alt mulig rart.. Ikke vær redd for å kjøpe bærbar nå.. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Jeg har vært i kontakt med flere netsjapper nå og det ser ut til at Vista-kupongene kan drøye litt Samtidig trenger jeg maskina fortere enn planlagt, så jeg blir faktisk nødt til å kjøpe pc denne uka, og da uten Vista Har dere noen hete tips til en ROLIG 10k-maskin med 15,4 Widescreen og akseptabelt skjermkort som kan bæres litt rundt ? Ser på Dell 6400 med X1400 og 1024 RAM, FSC Amilo Pi1536G 15.4"WXGA,ATI X1400, Core Duo link Acer Aspire 5671 link HP Pavilion dv9005 17"WXGA+,GeForce Go7600, Turion TL50,1 GB,100GB,DVD±RW,WLAN,XPH link Noen som vet noe om støynivået på disse ? Hva med Go7600 vs X1400 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå