Gå til innhold

Apple-programvare ringer hjem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå må folk slappe av med denne "ringer hjem"noian, greit nok at man kan få opp et lite vindu som sier "hei, jeg ringer hje. okey?" men er da ikke så farlig?

Finnes verre ting enn at et program sier "hei-på-deg" til en server til Usa

Lenke til kommentar
nå må folk slappe av med denne "ringer hjem"noian, greit nok at man kan få opp et lite vindu som sier "hei, jeg ringer hje. okey?" men er da ikke så farlig?

Finnes verre ting enn at et program sier "hei-på-deg" til en server til Usa

6442989[/snapback]

En ting er om noen mot min vilje bruker mine linjer til bare å si "hei", en annen ting er å si "hei, nå er jeg hos Ola Nordmann. Han bruker OS-versjon xxx, har slik og slik oppsett, har MAC-adresse xxxxxx osv"

Lenke til kommentar

Er for så vidt enig at det finnes verre ting. Men dette er likevel en stygg uvane disse selskapene har lagt til seg... Dersom det blir allment akseptert at disse selskapene stadig skal innhente informasjon om maskinvare/software uten brukerens viten og samtykke, skal man ikke ha mye fantasi for å kunne se for seg en situasjon hvor mye mer informasjon hentes inn...

Lenke til kommentar

Hmm... Hva blir egentlig forskjellen på dette, og oppdateringsfunksjoner i 3.parts programmer? Ser for meg at de også sender informasjon om hvilken versjon du har av den aktuelle programvaren. Blir jo muligens litt av det samme prinsippet.

Eller er jeg helt på villspor her nå? :hmm:

Edit: F.eks en ftp-klient vil kansje ikke sende en full hardware-rapport. Men man vet jo aldri :ermm:

Endret av yngvestein
Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at Dashboard sjekker at det er oppdatert, akkurat som de fleste andre program gjør (derimot kan man stort sett aktivere/deaktivere dette andre steder).

Uansett har jo ikke Apple noe serienummermas og dritt slik at om man har en piratversjon så gjør ikke dette noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...