Gå til innhold

Forskjell på AMD's Athlon 64 X2 1MB×2 og X2 512KB

Anbefalte innlegg

Leste at prisene skal reduseres kraftig på amd sine prosessorer. Og iom at jeg skal kjøpe ny pc nå fant jeg enda en grunn til å vente litt. Siden prisene går så mye ned tenkte jeg å kjøpe den kraftigste prosessoren am2 5000+, men så leste jeg den linken hvor det stod hvor mye prisene ble satt ned på de forskjellige modellene. Der stod det at 4800+ ikke skulle bli satt ned, og den har 1MB cache.

Hva er forskjellen på 1 mb og 512 kb når det gjelder ytelse? Vil jeg merke noe slik at jeg burde kjøpe en prosessor som har 1 mb, eller blir det fest med am2 5000+?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD har vel funnet ut at forskjellen mellom 1MB og 512kB L2-cache per kjerne var liten. (noen få prosent) 200MHz høyere klokkefrekvens gir bedre ytelse enn dobbel cache, altså en X2 5000+ yter bedre enn X2 4800+. AMD skal muligens slutte med 1MB L2-cache, eller kutte ned på produksjonen av disse, for å spare produksjonskostnader.

Jeg tenker selv på en X2 5000+, og den blir helt klart et veldig godt tilbud til cirka 3200kr.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Tjaaaa får nå se på det.

E6400 og E6300 river nok 3800+ i filler.

6451815[/snapback]

Vi får vente og se på det da, hvor gunstig "total-pakken" blir :yes:

6452415[/snapback]

Ja vi får vente og se. Noen har riktignok vært helt sikre på Conroe siden nyttår, men jeg vil ikke utelukke noen av de to konkurrentene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...