me_andre Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Marilyn Manson Han er en homo, og en transverstitt Han synger dårlig, og har ingen talent, han bare lurer usikre tennåringer med tekstene sine Han har operert ut ribbein for og suge seg selv Han dreper dyr og deler ut kokain på konsertene sine Han er en ond djeveldyrker, en ekte ond satanist! Marilyn Manson, huh! Han er bare patetisk, ikke noen vits og tenke på han engang! Dette er ofte de bildene som dukker opp i hodene til folk, når de hører navnet "Marilyn Manson." Mesteparten bare rykter eller feiltolkninger, han blir fremstilt som "the scapegoat" gang på gang, men det er på høy tid at folk snart starter og vise litt mer respekt mot han som en artist og se litt dypere etter. Marilyn Manson er en ekstremt intiligent mann, og han har mange talenter folk bare overser eller tråkker på. Greit nok, han kan ikke synge teknisk sett pent, men han vet og har lært hvordan han kan bruke stemmen, både for og oppnå visse stemninger eller bare for og synge bra. Men hva har egentlig det at han ikke har sangstemmen til en gud i det heletatt med saken og gjøre? Rock handler om og skille seg ut, det handler ikke om og være Pavarotti, det handler om og ha trøkk, det handler om og lever farlig, det handler om og ha provoserende tekster, tekster som får deg til og tenke, det handler om og sette sammen det gode og det onde du har inni deg og være ærlig, bare på en tøff og usensurert måte. Men uansett, nok om det, greit han har klærne, han har holdningen, han har meningene. Men det er jo ikke nok. Nei, det er ikke nok. Han har også stor fantasi, enorm kreativitet, ekstremt gode male kunnskaper, sinnsyke skriveferdigheter og en stemme, som i allefall jeg syns er både fengende og mer enn god nok for og være rockestjerne. I tillegg har han god humor, og karisma. Marilyn Manson burde respekteres, og sees opp til, mye mer enn hva han blir. Han er en stor artist. For de som forrtsatt ikke er enig eller tror meg, eller er usikre på hvem han er, se under før dere forteller hva dere er uenige med meg. Og vær så snill og gjør det, jeg vil overbevise eller åpne øynene til i allefall noen. Image/Stil Malerier Intervju (Oppdelt) http://www.youtube.com/watch?v=cIMcSKSQs38 http://www.youtube.com/watch?v=DHPwbUpt8Os http://www.youtube.com/watch?v=ZgX5g4nV_Zc http://www.youtube.com/watch?v=RSUytmsDdRM http://www.youtube.com/watch?v=p0VzMz7oGX8 http://www.youtube.com/watch?v=gOm3eKrpKFY http://www.youtube.com/watch?v=aBHwkqFrPNA Musikkvideo http://www.youtube.com/watch?v=3FAlf-IuXfc Sang Lamb Of God (download) Target Audience (download) Tekst til sangene over "Lamb Of God" There was Christ in the metal shell there was blood on the pavement The camera will make you god that's how Jack became sainted If you die when there's no one watching and your ratings drop and you're forgotten if they kill you on their TV you're a martyr and a lamb of god nothing's going to change nothing's going to change the world There was Lennon and a happy gun There were words on the pavement we were looking for the lamb of god we were looking for Mark David If you die when there's no one watching and your ratings drop and you're forgotten if they kill you on their TV you're a martyr and a lamb of god Nothing's going to change the world nothing's going to change Nothing's going to change the world nothing's going to change the world it took three days for him to die the born again could buy the serial rights lamb of god have mercy on us lamb of god won't you grant us Nothing's going to change the world nothing's going to change Nothing's going to change the world nothing's going to change the world If you die when there's no one watching and your ratings drop and you're forgotten if they kill you on their TV you're a martyr and a lamb of god nothing's going to change the world "Target Audience (Narcissus Narcosis)" Am I sorry your sky went black, put your knives in babies backs? Am I sorry you killed the Kennedy's and Huxley too? But I'm sorry Shakespeare was your scapegoat and your apples sticking into my throat Sorry your Sunday smiles are rusty nails and your crucifixion commercials failed but I'm just a pitiful anonymous And I see all the young believers Your target audience I see all the old deceivers we all just sing their song Am I sorry to be alive putting my face in the beehive? Am I sorry for Booth and Oswald, pinks and cocaine too? I'm sorry you never check the bag in my head for a bomb and my halo was a needle hole I'm sorry I saw a priest being beaten and I made a wish but I'm just a pitiful anonymous And I see all the young believers Your target audience I see all the old deceivers we all just sing their song we all just sing their song "the valley of death we are free your father's your prison you see" And I see all the young believers Your target audience I see all the old deceivers we all just sing their song you're just a copy of an imitation Artikkel http://www.rollingstone.com/news/story/592...se_fault_is_it/ Marilyn Manson er et ikon, en stor rockestjerne og en fantastisk artist. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg er for det meste hip-hop fan, men jeg liker Manson jeg. Har endel kule sanger, men det jeg liker best med ham er hvor velartikulert og intelligent han fremstår i intervjuer. Pluss at jeg er en sucker for artister som er flinke til å sjokkere uten at det blir dumt. (Men det med ribbebeinet er sant, er det ikke?) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Manson er som du sier en veldig inteligent person og det er en grunn til at han har valgt det image han har valgt. Han forsto raskt at å skrive musikken sin slik han gjør, og oppføre seg/kle seg slik han gjør, appelerer veldig til de i samfunnet som er litt "nede". Dessuten er mesteparten av det som blir sagt om Manson, som at han er homo eller vil suge seg selv bare rykter. Og det hadde ikke overrasket med om Manson har satt de ut selv, for å få mer oppmerksomhet. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Dette var din mening ja? Da er vi enig, dette er din mening, og som resten av verden så sitter heller ikke du inne med fasiten *lage masse tråder om band jeg liker som det er andre som ikke liker der jeg skrever bombastisk at de virkelig er mye bedre enn hva andre muligens må tro* Edit: Imponerende at du registrerte deg klokken halv 6 om morningen for å åpne med et slikt innlegg i musikk delen av forumet..... Endret 6. juli 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Smells Like Children og Antichrist Superstar er knallbra, det nyare er heller labert. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Likte ikke fyren og sangene hans da jeg var mindre, men plutselig en dag så hørte jeg Rock is Dead og da var jeg solgt. Marilyn Manson Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har en enorm respekt for mannen, og musikken er interessant. Ikke noe jeg horer pa hele tiden, men jeg leser alltid intervjuer av ham. Han har en veldig gjennomfort stil som jeg er stor fan av. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Syns musikken hans suger men fikk et godt inntrykk etter intervjuet han gjorde i filmen bowling for colombine. Dvs smart/klok fyr men ser ut som ekkel vampyr og lager forferdelig bråkete musikk. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Manson lager musikk av et kaliber som er få undt å få til. Alt han tar i, blir til gull... (inklusiv peniser?) Lenke til kommentar
sixx Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 for å si det på en pen måte. marilin manson er rene go gutten i forhold til de verste. Jeg har aldri hatt noe mot folk med et ekstremt image. La folk gjøre som de vil. Å denne karen har hvertfall en klar mening om hvordan han vil være! så, jeg liker ikke musikken, men jeg respekterer fyren å det han gjør. På sin tid var jo faktisk black sabbath regnet som opprørske og sataniske... Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Vil si Overrated. Marilyn Manson er en talentfull kunstner. Rent objektivt så ville det grenset til idioti å påstå noe annet. Han har nådd langt. Men det folk glemmer, eller rett og slett ikke er klar over eller bare ignorerer, er at det har han en annen begavet mann å takke for. Denne mannen er: http://en.wikipedia.org/wiki/Trent_Reznor. Uten han så hadde Manson definitivt ikke vært der han er i dag. Uten musikken som utgangspunkt så tviler jeg på at han noensinne hadde fått anledning til å la andre aspekter av sitt talent se dagens lys. Reznor så at Manson hadde potensial, og var fast bestemt på å overbevise plateselskapet til å ta han til seg ved å ansette han på sin egen Imprint Label - Nothing Records, og produserte deretter de 3 første albummene hans osv. Men de mistet kontakten pga forskjellige meninger om saker og ting. Rent musikalsk synes jeg ikke Manson har stort kreativt å stille opp med lenger. Noe av det mest "solide" han har på den fronten synes jeg er "scoringen" til Resident Evil (filmen). Ellers synes jeg de siste albummene er rimelig anonyme og uten særlig kreativt innhold og nytenkning. Jeg så både Marilyn Manson og Nine Inch Nails på Hultsfred festivalen i Sverige i fjor, og kan konstatere med at rent musikalsk så er MM bare pølsevev i forhold til NIN. For øvrig så endte MM konserten med tydelig buing fra publikum, å det hjelper ikke akkurat på saken... Endret 8. juli 2006 av Istapp Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Kjære trådstarter, hvor mange forum har du postet dette på? jeg vet om i hvert fall tre. Er det flere? Forsåvidt så er Manson bra saker, men dei siste skivene er noe forbanna møkk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja nei hørte ein del på Manson før. Begynner å bli noen år siden. Mye bra frra den kanten. Og eg blei litt imponert nåt eg såg intervjuet med mannen i Bowling for Columbine. Mye innsikt og han kan ordlegge seg meget bra. Det står overhodet ingen tvil om at han er intelligent nei. Liker han eg altså Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Manson har mye bra, The Beautiful People er vel en av de helt store låtene. Har vel også til dags dato en av de beste cover låtene som noensinne er blitt spilt inn Eurythmics' sin Sweet Dreams... Så er til tider meget bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå