Gå til innhold

Hvilke filmer vil du se anmeldt på kulturo?


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker meg en anmeldelse av sci-fi-klassikeren Blade Runner (orginalen, regner med det er remasteredutgaven fra 1997(?) som kommer på DVD)

6576592[/snapback]

Det er per dags dato laget 7 utgaver av Blade Runner (tilgjengelige markert med bold):

  • Kinoversjonen også kjent som "Original Version / Domestic Cut". Finnes på VHS
  • 1982 International Cut også kjent som "the Criterion Edition" - Inneholdt mer vold enn kinoversjonen. Finnes på Laserdisk og VHS.
  • To "workprint-versjoner" som ble vist til noen utvalgte under et par visninger. Den ene ble gitt ut som "Directors Cut" uten Ridleys godkjennelse.
  • Nettverksversjonen, inneholder mindre banning og vold.
  • Director's Cut. Ble gitt ut året etter den ikke godkjente versjonen (1992). Finnes på R1 DVD, men blir gitt ut til høsten på R2 som et slags salgsjippo foran 25th anniversary-versjonen.
  • Final Cut blir gitt ut i 2007. Den representerer Ridleys egentlig visjon på hvordan Blade Runner skulle være. Vil bli gitt ut sammen med Original Version og Director's Cut i en 3-disks utgave med navnet 25th anniversary.

I tillegg til dette kommer International Cut og Director's Cut i forskjellige SE's som inneholder blant annet stillbilder fra filmen.

 

--

 

Dette ble veldig rotete (tror iallefall det stemmer), men jeg håper det viktigste kom frem. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg vil lese to anmeldelser av Donnie Darko; én fra en som har sett den 12 ganger, henger på dedikerte DD-foum og har plakat over sengen, og én fra en anmelder som hater hele fenomenet.

 

Det er mange slike elsk/hat-filmer som kunne fått en slik vurdering, f eks Napoleon Dynamite og 2001. Kultfilmer kan ikke bli anmeldt objektivt, men 2 x subjektivt kan bli interessant.

6474402[/snapback]

Ikke for å suge min egen pikk, men ble dette forslaget vurdert? Jeg ville personlig sett innom kulturo oftere hvis det var et slikt tilbud som andre, lignende nettsteder ikke tilbyr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...