Gå til innhold

Hvilke filmer vil du se anmeldt på kulturo?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid ment at anmeldelser av filmer er rimelig ubrukelige; de består som oftest av 50% sammendrag man finner på IMDb og 50% egne meninger. Det er greit nok som hyggelig lesestoff, men jeg hadde foretrukket at samme film ble anmeldt av minst to forskjellige mennesker. Jeg har sett noen utrolig kjipe anmeldelser hvor det advares "ikke se denne filmen", selv om jeg og mange andre har blitt underholdt av den.

Dette var gjerne veldig off-topic, men det er noe jeg har villet dele. For å komme on-topic:

En Kubrick-serie

En Western-serie

En del av filmene på Topp 250, da spesielt de overvurderte (som igjen blir subjektivt)

Lenke til kommentar

Ville heller hatt noen guider.

"Kulturo presenterer de beste og værste Western filmer"

"Kulturo presenterer de beste og værste trilogiene"

osv.

Men det ville nok blitt ganske omfattende :wee:

Men helst vil jeg se anmeldelser av filmer som kommer på kino, helst før, eller samme dag som, premieren. Er for få av det på kulturo, men det kommer seg vel når det kommer flere skribenter til.

Ellers kunne man tatt for seg topp 100 på IMDB, en etter en... ;)

Uendelige muligheter her.

Aller helst vil jeg ha mere nyheter, til fordel for anmeldelser. Men det er nå en annen sak :)

Lenke til kommentar
Ellers kunne man tatt for seg topp 100 på IMDB, en etter en... ;)

6444976[/snapback]

Med tanke på at den listen forandres fra dag til dag så blir det en umulig oppgave. :p

6445307[/snapback]

Listen er temmelig stabil den. 90 av filmene som er der i dag var der sikkert for et år siden også. Ikke det at jeg gidder sjekke det da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis det nå skulle bli til at de øverste filmene på Top 250 ble anmeldt, vil dere ha en hyllest til filmene eller en relativt objektiv anmeldelse? Skal anmelderne plukke filmer de vet de liker, eller skal de anmelde filmer de ikke har sett?

Lenke til kommentar
Hvis det nå skulle bli til at de øverste filmene på Top 250 ble anmeldt, vil dere ha en hyllest til filmene eller en relativt objektiv anmeldelse? Skal anmelderne plukke filmer de vet de liker, eller skal de anmelde filmer de ikke har sett?

6446370[/snapback]

Når det gjelder anmeldelser av filmer som er noen hakk dypere enn nyeste Charlie's Angels, så foretrekker jeg filmer anmelderen liker og har sett flere ganger. Jeg er ikke interessert i at anmelderen ser filmen én gang og gjør opp en mening om den, men heller har en litt mer omfattende beskrivelse av filmen. Det må være så subjektivt det bare vil, bare det skinner frem at anmelderen har skjønt hva filmen dreier seg om. De kunne inkludert personlige tolkninger og teorier, eller hva anmelderen måtte ønske, så lenge det kommer frem at dette ikke er en anmeldelse skrevet på bussen tilbake fra kinosalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...