Gå til innhold

Modda chieftec

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har modda mitt jeg og. har hittil bare lakket da, har kaldkatode som jeg hadde på den forrige døra mi, men har ikke plexi i den nye, det kommer.

kommer bilde av den på casemod.no snart, bare diste får lagt den opp.. :grin:

AMD XP 2000+

MSI KT3 ULTRA

Twin MOS 256 DDR

Abit Siluro GF2 MX400

Chieftec Fulltower

[ Denne Melding var redigert av: DavidS på 2002-10-15 19:27 ]

Lenke til kommentar

Har så klart ikke bilder(!)

men har skjært til egne vinduer. slik at jeg har et over hovedkortet og et vindu (rundt) vifta på psu (som blir bytta ut med antec 3fargers snart). Vinduet over hovedkortet har også snart... en antec vifte på seg.

har en lcd 20x4 i døra front. har lakka cdromer og lignende. Har to stk baybus til å styre viftene (5 vifter inni) pluss en blå katode + uv katode. får uv spray idag slik at jeg skal spraye innmaten og kassa PLUSS HOVEDKORTET med uv spray slik at den lyser opp. Runde kabler. (byttes snart ut med selvlysende pga uv lyset)

mmm... hd ligger i novibes (ikke akkurat casemod)...

og lys på casebadgen......

skal snart byttes ut med et air silver kabinett siden det er så mange som har chieftec og gjøres finere. da skal jeg også ha neonwire rundt vinduet pluss under kabinettet...

det var vel alt for idag.

skal prøve å ta med kamera i helga (hjem og henta)

Lenke til kommentar

kom på en ting til...

siranderz som lurer jo forresten =) HEI!

iallefall...

en på forumet her som hadde en sinnsyk fet sak...

skru av lokket på hden (EN GAMMEL hd) slik at du ser leseren. sett den på strøm med bryter. finn et program som søker på hden hele tid. (vet ikke om han har funnet det enda) og sett dette opp mot et vindu på toppen av kassa...

slik at man ser leseren gjennom vinduet. og den søker når du skrur på bryteren (vet ikke hvor lenge en hd lever med å skru av og på strømmen.. bruk en gammel hd)...

kan også sette et lys på det hele...

Lenke til kommentar

Holder på å modde en chieftec scorpio!

Regner med at den er ferdig om en 5 til 6 uker. Den er ferdig designet men det tar litt tid før jeg har alle delene på plass.

Utstyr:

* kald katode farge blå

* etches

* Plexi glass ( gravering av bilde )

* Vifter

* LED farge blå

* Rundkabler internt

* Mulig at det blir vannkjøling

* Mulig ny strømforsyning

Bilder kommer !!!

Lenke til kommentar

Jeg glemte så klart at har du vindu over psu kan du ha gjennomsiktig psu "lokk". .. gjør alltid en fin forskjell...

men uansett hva du gjør vil du gå lei det etter hvert og du vil alltid se noen som har noe finere enn deg. Eneste måten og få noe orginal og fint er å bygge en kabinett fra skratch....

glemte enda en ting... egen produsert (dvs fra reklamebyrå) etch på vindu med det man måtte ønske.. ikke så veldig dyrt.. (ca 200-300) =) isteden for de kjipte "alle-har-lik-etch-som-meg" sakene man får kjøpt rundt omkring.. vel og merke for 75,-, men....

Lenke til kommentar

OK, har kanksje ikke gjort så mye selv, men har i hvert fall plexi i døren og blå katoder. Har også laget et viftehull i to ledige 5 1/4 deksler, og her kommer det forhøpentlig vis en slik vifte med lys i.

Lager kanskje en selvlaget dør med den døren jeg nå har til overs.. Må bare får tid først..

det finnes to bilder på http://www.laminatkabinett.tk under "Ding's PC" i menyen til venstre.

Mvh.

Dings

PS. Skulle gjerne ha gjort litt mer selv, men det var det med tiden da.. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...