Goscinny Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Hei! Har stresset i MANGE timer med å få til Hi-Speed USB-tilkobling til den eksterne HDD-en min, uten suksess. Jeg har oppdatert med SP1 og SP2 for XP. Når jeg klikker på ballongen som kommer opp når jeg kobler til HDD-en, får jeg dette bildet: Kan noen forklare hvorfor jeg ikke får high-speed USB-tilkobling? Den eksterne disken er en Western Digital Essential My Book 250 gb om noen skulle lure Goscinny Endret 5. juli 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hvilken type og merke hovedkort er det snakk om her? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hvilket hovedkort har du? Om det støtter USB 2.0 sjekk om det er disabled i BIOS Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Se i enhetsbehandling om det er noe som mangler driver,vist ikke trykk "handlinger"--->Søk etter maskinvareendringer. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Du kan ha en av følgende problemer a) du har separate usb 1.1 og 2.0 porter på maskina, prøv en av de andre pluggene b) du har bracket som la til xtra usb porter som er av dårlig kvalitet at chipset går for 1.1 hastighet c) du har disablet usb 2.0 i bios d) du har ikke korrekte drivere installert for usb kontrolleren(f.eks. ved xtra pci kort for usb) e) dårlig firmware i disken som initiserer 1.1 hastighet og sier til windows den støtter 2.0 men ikke bytter over Har opplevd a) på gamle maskiner og noname kort for noen år siden. b) har jeg selv opplevd med å bruke bracket fra gammelt hovedkort på nytt. c) har jeg vært borti at mange ved et "uhell" i bios d) hadde jeg selv med et pci kort. Med windows' default drivere gikk det heller tregt, med nye drivere fra nec gikk det fort. Dunno why. e) har jeg som problem med en flashcard reader. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Dette sier Everest: EDIT: Kan se ut til at jeg ikke har USB-driver når jeg ser i enhetsbehandling ... Goscinny Endret 6. juli 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 d) du har ikke korrekte drivere installert for usb kontrolleren(f.eks. ved xtra pci kort for usb) 6442901[/snapback] Det var visst en driver, ja . Burde egentlig klart å finne ut av dette selv. Men nå virker det iallfall, og takk for alle svar! Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå