Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke high-speed USB? Har SP...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har stresset i MANGE timer med å få til Hi-Speed USB-tilkobling til den eksterne HDD-en min, uten suksess. Jeg har oppdatert med SP1 og SP2 for XP. Når jeg klikker på ballongen som kommer opp når jeg kobler til HDD-en, får jeg dette bildet:

post-75844-1152143044_thumb.jpg

Kan noen forklare hvorfor jeg ikke får high-speed USB-tilkobling? Den eksterne disken er en Western Digital Essential My Book 250 gb om noen skulle lure :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha en av følgende problemer

a) du har separate usb 1.1 og 2.0 porter på maskina, prøv en av de andre pluggene

b) du har bracket som la til xtra usb porter som er av dårlig kvalitet at chipset går for 1.1 hastighet

c) du har disablet usb 2.0 i bios

d) du har ikke korrekte drivere installert for usb kontrolleren(f.eks. ved xtra pci kort for usb)

e) dårlig firmware i disken som initiserer 1.1 hastighet og sier til windows den støtter 2.0 men ikke bytter over

Har opplevd a) på gamle maskiner og noname kort for noen år siden. b) har jeg selv opplevd med å bruke bracket fra gammelt hovedkort på nytt. c) har jeg vært borti at mange ved et "uhell" i bios

d) hadde jeg selv med et pci kort. Med windows' default drivere gikk det heller tregt, med nye drivere fra nec gikk det fort. Dunno why.

e) har jeg som problem med en flashcard reader.

Lenke til kommentar

d) du har ikke korrekte drivere installert for usb kontrolleren(f.eks. ved xtra pci kort for usb)

6442901[/snapback]

Det var visst en driver, ja :blush:. Burde egentlig klart å finne ut av dette selv. Men nå virker det iallfall, og takk for alle svar!

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...