Gå til innhold

Får ikke lyd med mitt msi hovedkort! hjelp!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du satt på onboard audio i bios?

6442291[/snapback]

litt usikker her nå.. .

akkurat hvor i bios gjør jeg det?

tror jeg har gjort det.. men kan du hjelpe meg med akkurat hvor?

Mvh

Lenke til kommentar

Så lenge du får opp lydkortet i Windows tyder det på at det er aktivert i BIOS.

Du får ingen "Unknown Device" eller spørsmålstegn i devicemanager (enhetsbehandling)?

Og: hvilken port har du koblet høyttalerne til? Det er flere utganger til lyd på denne (grønn, sort osv).

Lenke til kommentar

hmm, mener man får det opp i enhetsbehandling, men er jo ikke helt sikker, ettersom jeg ikke tør å ta en restart på min maskin (ikke spør hvorfor :p)

men i bios burde den ligge under onboard devices :) og det er bare å prøve høytalern i alle pluggene :) har du noen mixer til lydkortet? f.eks om det er et nvidia lydkort så har de som oftest en nvidia mixer til kortet (software) som du bruker til å stille inn antall høytalere, type høytalere, romklang osv osv :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et MSI hovedkort for en tid tilbake, og fikk ikke noe lyd ut av onboard lydkort.

For å gjøre en teit historie kort: det manglet en jumper på hovedkortet. Når den var på plass, så fikk jeg lyd.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et MSI hovedkort for en tid tilbake, og fikk ikke noe lyd ut av onboard lydkort.

For å gjøre en teit historie kort: det manglet en jumper på hovedkortet. Når den var på plass, så fikk jeg lyd.

6443617[/snapback]

jumper hvor på hovedkortet?

Mhv

Lenke til kommentar
Så lenge du får opp lydkortet i Windows tyder det på at det er aktivert i BIOS.

Du får ingen "Unknown Device" eller spørsmålstegn i devicemanager (enhetsbehandling)?

Og: hvilken port har du koblet høyttalerne til? Det er flere utganger til lyd på denne (grønn, sort osv).

6443325[/snapback]

Ingen "Unknown Device" eller spørsmålstegn i devicemanager !!

Har koblet høyttalerne til den grønne... har prøvd alle... prøvd også med headsett..

Lenke til kommentar
hmm, mener man får det opp i enhetsbehandling, men er jo ikke helt sikker, ettersom jeg ikke tør å ta en restart på min maskin (ikke spør hvorfor :p)

men i bios burde den ligge under onboard devices :) og det er bare å prøve høytalern i alle pluggene :) har du noen mixer til lydkortet? f.eks om det er et nvidia lydkort så har de som oftest en nvidia mixer til kortet (software) som du bruker til å stille inn antall høytalere, type høytalere, romklang osv osv :)

6443567[/snapback]

under onboard pheripals.. eller noe sånt i bios så står det 'onboard audio' og der har jeg 2 valg: auto eller disabled.. den står på auto..

mvh

Lenke til kommentar

6443617[/snapback]

:w00t::thumbup:

takk for hjelpen! Det manglet jumpere på hovedkortet, så nå funker alt.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...