Gå til innhold

vill vannkjølinga mi passe am2?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har i dag et astek waterchill vannkjølingsystem, det er beregnet på bla. s 754, s939og s940 elns. siden jeg fikk solgt mitt s 754 for en bra pris tenkte jeg på å oppgradere, men er i tvil om jeg skal gå for am2 eller s939 pga vannkjølinga...

så mitt spørsmål er, vill min vannkjøling passe til am2 cpu?? om jeg for eks fjerner plastik saken og som er rund sokkelen vill da skruefestene i blocka passe i skruehullene i hk?

dette settet har jeg men, i litt eldre versjon, altså noe annen pumpe ol etter hva jeg skjønner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal den passe til AM2 må du ha ny blokk. Den blokken du har passer ikke til AM2 og finner ikke et "plexi-lokk" for AM2 til den. Du kan imidlertid bruke denne. Den har ikke AM2 feste hull, men Swiftech har lanser en du kan kjøpe utenom. Microplex (eller andre norske webshops) selger den ikke, men det gjør FrozenCPU. Kan jo ta dette i vurdering. Waterchill kommer sikkert med en AM2 plate, men dette er bare noe jeg tror.

Lenke til kommentar
(OT: Ser ut som avatar-dama di bruker vannkjøling ;))

6442018[/snapback]

Hehe :tease:

Men det :thumbdown: at den ikke passer... men er det ikke mulig å modde litt for å få den til å passe?

for eksempel på min gamle s 754 så skrudde jeg bare skruene rett i skruefestene uten å måtte fjerne plata bak osv osv...

Lenke til kommentar

Ja, for de fleste blokkene der ute er det svært enkelt å lage en plate som man legger på toppen av blokken. Ganske likt som denne, men vil jo ikka akkurat anbefale å lage noe i kjelleren hjemme i rustfritt stål :!: Plexi eller aluminium er noe enklere: ex-swi-16.jpg

Hullavstanden for AM2 skal visst være 96mm x 48 mm

post-28201-1152217480_thumb.jpg

Lenke til kommentar

takker for den tegningen der :D

hjelper meg veldig :D

men har du den i litt større format?

sånn plate til å legge oppå virka som en bra ide...

takk for tipset :thumbup:

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

Sorry Mac. Kopierte tegingen fra Ekstemesystem-forumet. Jeg finner ikke igjen tegningen hos AMD. Før hadde de også en detaljert tegning for den forrige sokkelen, men den finner jeg heller ikke igjen.

Hold deg fast her kommer et annet tips:

socketam2adaptor_3.jpg

Fra: Frostytech

Avhengig av hvilke materialer og utstyr du har tilgjengelig kan denne være enklere å få til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...