Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg får snart min nye PC, og lurer på om det er ett eller annet jeg bør vite om overklokking. Det kunne vært litt moro å klokke litt hvis forskjellene er merkbare. Hvor mye kan jeg klokke før noe galt skjer, hva bør jeg passe på osv?

Mitt oppsett:

AMD Athlon 3800+ X2

ABIT KN8-SLI

Corsair TwinX 2048MB

NorthQ 500W Strømforsyning

XFX GeForce 7900GT

Jeg aner ganske lite om BIOS, så hvis dere kunne fortalt meg litt om det så hadde det vært kjempefint.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann xiaNe :!:

jeg har selv samme hk og skjermkort som du :D

kjører min opteron 146 på 2.7-2.8GHz til vanlig og har ingen problemer med dette.

Har sett at andre med 3800x2 som kjører 2.6-2.9GHz men det kommer an på hvor heldig du er med cpu´en du får.

kjører selv cpuhastighet på 271-281 x 10 i bios.

volt på cpu variere, det kommer an på hastighet på cpu´en.

htt på 3.

ram på 333.

dette er mine innstillinger, det er ikke sikker at det vil fungere hos deg (tror det vil det :thumbup:

Du kan også sjekke de forskjellige guidene rundt omkring på forumet, det er mange fine. Husk og følg med tempen, den bør ikke gå over 50 på load.

Skal du bruke stock-kjøleren kan det fort bli varmt :D

lykke til og si hvordan det går da :thumbup:

hilsen amdme

Endret av amdme
Lenke til kommentar

Det er ikke egentlig så mye som kan gå galt, faktisk skal det en del til før det skjer. Men hvis du peiser på med mye volt så kansje det kan gå galt. Bør kansje ikke gå høyere enn 1,65v kansje 1,7 på cpu, hvis du klarer å holde tempen nede. Og som amdme sier, så bør ikke tempen være over 50 på load etter et kvarter med prime. Men det er ikke skadelig om det er over 50 heller, har selv vært borti 56-57 grader når jeg testa min. Men da kan det lønne seg å skru ned volten litt slik at også tempen synker.

Lykke til med klokkinga, går vel bra det :D

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...