neivoll Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Utrolig bra guide, denne og sologuiden. Har faktisk tenkt på å lage noe lignende før selv, men det er bra å se at noen faktisk gjør noe mer enn å bare tenke tanken Ble ganske overrasket over det du hadde skrevet om The Wall da. På pinkfloydon.com hadde du jo skrevet for en stund siden at det var et av bandets største verk, med karakteren 10/10 ? Gleder meg til å se hva du har å si om Rick Wrights soloalbum i solotråden. Spør du meg så er Wet Dream et av de beste soloutgivelsene fra Floyd. edit: Har du forresten navnet på mer filmmusikk Floyd har laget? Har bare fått tak i More, Obscured og Zabriskie Point. Ser du skriver at det finnes flere. Og forresten: Barretts besøk i studioet under innspillingen av Wish You Were Here (de holdt visstnok på med SOYCD akkurat da) har blitt bekreftet av alle bandmedlemmene, på DVDen The Pink Floyd & Syd Barrett Story. Og så må jeg tilføye at jeg ikke fatter og begriper hvordan du kan gi Ummagumma en bedre karakter enn A Saucerful... Joda, livedelen er bra (og Saucerful-versjonen der er myye bedre enn studioversjonen), men totalt sett syns jeg A Saucerful holder en mye høyere standard (for ikke å snakke om de herlige bildene i heftet på re-releasen fra 92 ) Endret 15. august 2006 av anners Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Takk for positiv tilbakemelding, anners. Om du noen gang har sett at jeg har gitt The Wall 10 av 10 poeng (kan aldri huske å ha hatt den karakterskalaen der en gang), så må det dreie seg om en feiltakelse. Den teksten som ligger på pinkfloydon.com av The Wall er forøvrig hentet fra Wikipedia. Grunnen til at Umma Gumma scorer høyt, er livedisken. Men studiodisken er også såpass interessant at høy karakter er fortjent. Mange hater Umma Gumma og setter dem blant de dårligste bandet har laget. Jeg tror det skyldes at albumet lett havner i skyggen av de andre, og derfor ignoreres. A Saucerful er av dårligere opptakskvalitet enn debutplaten, og får derfor en noe lav karakter. Men som du sier, platen har en fantastisk fin stemning. Rick Wrights soloalbum skal kommenteres ja, men jeg kan avsløre at Wet Dream må se seg slått av hans nyeste soloalbum. Filmmusikk: 1967 - Tonite let's all make love in London 1968 - The Committee 1969 - Music From the Film More 1970 - Zabriskie Point 1971 - Bootlegtittel: Live At Pompeii,Remains (musikken til en japansk dokumentarfilm ved ukjent navn) 1972 - Obscured by Clouds 1974 - BBC documentary on the NASA space program 1992 - La Carrera Panamerica Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Nydelig tråd,og det imponerende at du har lagt så mye arbeid i d. Denne tråden fortjener en sticky pga pink floyd er en av di viktigeste og imponerende tinga som har skjedd i musikkens historie.Det synes ivertfall eg. Med det første eg skriver kan eg anbefale å se ''P.U.L.S.E'' som er en av di mest imponerende konsertene eg har sett. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Takk for oversikt over filmmusikk. Må nesten se om jeg klarer å spore opp noe av det. Har hørt de fleste nevnt før tror jeg, men La Carrera Panamerica fra 92 var ukjent. Spennende Mulig jeg husker feil ang. The Wall. Skjønner hva du mener om Ummagumma vs A Saucerful, selv om jeg ikke er enig. Syns forsåvidt ikke lydkvalitet gjør den til en dårligere plate. Atom Heart Mother har jo heller ikke den mest imponerende lydkvaliteten, men følelsen er definitivt tilstede. Men vi kan iallfall være enige om at de leverte mye bra før DSOTM også Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Dokumentarfilmen La Carrera Panamerica handler om Nick Mason og David Gilmour som er driver med bilrace, om jeg ikke husker helt feil. Har ikke sett filmen, men hørt musikken. Ustrukturert musikk, og lite interessant. Men må jo høres, som alt annet Lenke til kommentar
Seian Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Veldig, veldig fin og saklig guide du har der, og selv om det både er ting jeg er uenig med og ting jeg er enig med, så er det bra skrevet uansett! Jeg ville likevel bare henvise til det jeg ser som en liten typo, under platen Animals. Se rett under grisebildet, der du sier hvordan Waters kunne hatt en skjult mening med å ha "Three Different Ones" i parentes, så er det vel Pigs som har det, ikke Sheep. Dette er vel bare en typo, siden du senere viser i sammendraget av det albumet at du har "Pigs (Three Different Ones)" som spor 3. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Selv om guiden har "dødd litt ut", tenker bare på svar i posten, så leser jeg den fortsatt av og til. Lurer på en ting, som sjanger på flere av albumene, skriver du, Album Rock, hva du mener med det? The Dark Side Of The Moon - Album Rock The Division Bell - Album Rock osv osv Hilser med ære for en av de beste trådene på forumet her, fra Sigve Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Takker for kjempehyggelig tilbakemelding. Album Rock er en definisjon på musikk som bygger på tema, konsept, og kunstrock med en rød tråd fra første til siste sang. I stedet for å skrive Progrock eller Space Rock, noe jeg mener ikke passer helt til Pink Floyd, og Konseptalbum, som ikke er en sjanger, har jeg da skrevet Album Rock. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Alle som er fan av Pink Floyd, se her! Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Stemte Pink Floyd. Det pga Black Sabbath ikke var nominert. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Utrolig bra guide. Har egentlig aldri tenkt på meningen bak tekstene på Animals-skiva, favoritten min, så det var spennende lesing. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Blir det å komme noe nytt ut av Pink Floyd noen gang mere? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Man skal aldri si aldri, men det er vel heller tvilsomt. Dog kommer det mye på solofrontene. 2 nye album av Waters ventes til neste år, og Wright er også i studio. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Man skal aldri si aldri, men det er vel heller tvilsomt. Dog kommer det mye på solofrontene. 2 nye album av Waters ventes til neste år, og Wright er også i studio. 7089264[/snapback] Man skal aldri si aldri, men flott at det kommer noe fra heltene mine, selv om det blir litt amputert på en måte, siden det er solo. Håper ganske sterkt på at de skal lage noe magi igjen, sammen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Etter å ha hørt gjennom Gilmours album en del ganger så begynner det faktisk å sige godt inn som sterkt materiale. Ekstra morsomt er det å legge merke til alle sporene han har lagt igjen. Hør på "Take a Breath" og forestill deg at det er en sang på Piper at the Gates of Dawn". Gitar, måten å synge på, rytmer, oppbygging... ja alt er en klar henvisning til debutalbumet. "The Blue" kunne vært en av mellomsangene på Meddle og "On An Island" har ekstremt mange likheter med animalsalbumet. Spesielt når han drar lengre rene instrumentale sekvenser på gitaren. "Red Sky At Night" har mange elementer fra Wish You Were Here, og "Then I Close My Eyes" er en rolig blanding av Meddle og Dark Side of the Moon. "Smile" passer også inn som en mellomsang på Meddle. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har alltid sakt at Gilmour's siste album var et flott stykke musikk! Å jeg var mot den omtalen din fra første dag, den omtalen du gjorde av On An Island, unskyld at jeg sier det, men den var meget latterlig Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 hmmm, hvilken omtale sikter du til nå? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 hmmm, hvilken omtale sikter du til nå? 7091720[/snapback] Den du skrev for kulturo.no..begynte slik, noe om at en fyr setter opp et parr med B&W høyttalere, du og en kamerat var veldig spent...så...et sekund går, to sekund går, tre sekunder med total stilhet for noe skjer..osvosv, så endte det med at det her var dårlig av gilmoure og en lunken treer eller noe. Finner ikke artikkelen nå. Men hvist det ikke var du som skrev det, må jeg be så dypest om unskyldning, mener bare jeg så det stod "Forfatter: Neitakk" Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Aaa, det er en liten artikkel jeg skrev på Musikksmaken.com etter å ha hørt den første gang på førpremiere hos Hifiklubben. Imponerende at du husker detaljene så godt forresten, hehe. Det var en artikkel hvor jeg skrev førsteinntrykket, et inntrykk som var heller dårlig. Kan ha hatt mye med settingen å gjøre, og at han jeg hadde med meg ikke var så engasjert. Når jeg i ettertid har skaffet meg albumet og fått noen timer med lytting alene, er inntrykket et helt annet. Her er anmeldelsen som fulgte Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har sansen for detaljer Se der ja, det var litt andre boller, selv om den også kanskje var litt slapp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg